Ga naar inhoud
  • 0

beperking in sleutelvelden?


jw

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tijd om toch even te bitneuken.

Ik beweerde al een tijdje dat het max keylengte geen 60 is maar 57

Je kan dat snel even testen.

Ik maakte een bestande met 1 veldje erin.

Daarin tikte ik de volgende waarden in

01234567890123456789 01234567890123456789 01234567890123456789

Als je nu de index opvraagt, via de Insert From index

01234567890123456789 01234567890123456789 01234567890123456

Daar stopt het dus jongens, Sorry !

Maxindex.fp5

Link naar reactie
  • 0

Misschien zit het mysterie in de from: je "insert" iets vanuit iets anders. In dat "iets anders" zitten die 60 tekens, maar als je die wil plakken via het Insert from index-commando, dan moet die wel die spaties en de EOS (end of string of zoiets) meebrengen, en dan kom je wel tot 60. Zou het zoiets zijn? of kunnen ze in Santa Clara niet meer tellen? Alle cijfers komen immers van daar.

 

Heb je ook de test gedaan door bijvoorbeeld een lookup te doen via twee keys van 3 x 20 tekens waar enkel in de laatste twee digits een verschil zit? Dat zou wel moeten werken.

Link naar reactie
  • 0

Verandering in Filemaker??

 

Value indexes can be created for text, number, date, time, and timestamp fields, as well as calculation fields that return results of these same types. Value indexes are used for joining related records and for searches in number, date, time, and timestamp fields, and calculation fields that return results of these same types. A value index is created by taking each line of text (delimited by the carriage return character) and taking up to the first 100 primary character weights that all the characters in that line generate, according to the Unicode Collation Algorithm. For more information, see Choosing a language for indexing or sorting.

 

Ik weet het nog niet zo zeker, maar bij het testen van 9.0v2 leek er iets mis te gaan, volgens mij bij het Sorteren en zelfs op nog (veel) minder dan 100 tekens...

 

Wie weet meer?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...