Administrator Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 De mailserver en de webserver worden verhuist naar nieuwe hardware. Dit zal waarschijnlijk resulteren in problemen met het verzenden van mailtjes als er een topic geplaatst wordt ( terwijl ik de mailserver verhuis ) en uiteindelijk zal het forum ook een tijdje niet beschikbaar zijn. Binnen een paar uur zijn we terug online, als alles goed gegaan is. Quote
adriaan1957 Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Hallo! Mijn vraag heeft eigenlijk niets van doen met uw.... werkzaamheden, maar: Hoe kan ik een bericht plaatsten op Clarify? Graag uw reactie : adriaan_53@hotmail.com Groet! Adrie. Quote
Peter Wagemans Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Heb je dat niet hierbij gedaan Adrie? Misschien bedoel je een NIEUW bericht plaatsen en niet een reactie? Je navigeert hiervoor naar de lijst van berichten van een subforum, en zoekt naar de knop "Nieuw Onderwerp". BTW, ondertussen zitten we op de nieuwe hardware, en die lijkt het goed te doen. Een ESXi 4.1 draaiend op een wit product ( Asus P6T SE moederbord, CoolerMaster kast, Intel GL1000 ethernet kaart, 12 GB RAM ). Op die machine draait een Ubuntu Hardy met nog een 4-tal andere sites, en nog 4 andere VMs: de mailserver ( Kerio ), de backupserver ( Retrospect ), een 3CX SIP centrale en een FileMaker Server. De harde schijf krijgt het hard te verduren op sommige momenten, dus ik overweeg nog een 3ware RAID kaartje voor de toekomst. De nieuwe server verbruikt ook een pak minder stroom dan de ondertussen wat bejaarde Pentium D machine die nu vervangen is. Quote
Recommended Posts