Jump to content
  • 0

Centraal opgeslagen knoppen conditioneel tonen

Roger

Question

Posted

Centraal opgeslagen knoppen conditioneel tonen: De vraag is of dat mogelijk is. Ik zou nl. graag het aantal velden per tabel terug willen brengen.

Praktijkvoorbeeld:

Op meerdere lay-outs van verschillende tabellen heb ik een knopje 'lijstweergave' dat alleen verschijnt indien er meerdere records in de gevonden reeks aanwezig zijn. Het knopje is opgeslagen in tabel BUTTONS. Maar om het conditioneel te laten verschijnen op verschillende lay-outs heb ik in iedere tabel een berekeningsveld nodig met deze formule:

Case (Get ( GevondenTelling ) > 1 ; BUTTONS::lijstweergave )

Is er niet een manier om in een veld van een andere tabel met een berekening de GevondenTelling van de actieve tabel te verkrijgen?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kunt het beter omdraaien. Zorg dat in elke tabel waar je deze formule toepast een calculatieveld met dezelfde naam staat. Maak nog een veld met de formule

getfield ( get (tabelnaam) & "::calculatieveld" )

• 0
Posted

Misschien een idee:

Maak een button van de tekst "lijstweergave" in de achtergrondkleur (dus onzichtbaar)

verbind hieraan voorwaardelijke opmaak: get(gevondentelling)>1 die dan e.e.a. in een zichtbare kleur toont.

Met kopie en paste kun je deze button overal inplakken zonder verder werk.

Vr groet

Harry

• 0
Posted

Heb de file gevonden, maar te groot om te uoloaden. Deze file is ontwikkeld door uLearnIT, en is daar ook te downloaden: http://www.ulearnit.com.au/filemaker/icons.zip

De techniek is op zich helemaal niet moeilijk of bijzonder, maar persoonlijk heb ik hier al veel plezier aan gehad, en ik denk mijn eindgebruikers ook :-).

Zo kan je gewoon je al je knoppen centraal beheren en met conditinal formatting ze laten zien of niet, of ze tonen als inactief, of whatever...

Veel plezier ermee!

• 0
Posted

Bedankt voor de reacties. De file op uLearnIT is locked. Maar het is me duidelijk dat het vraagstuk is op te lossen met voorwaardelijke opmaak.

• 0
Posted

als je op een icoon klikt kopieer je de icoon, en kan je die weer gaan gebruiken.

Maar het gaat hem inderdaad meer om het idee. Als je een icoon zo opmaakt dat er delen transparant zijn, kan je het transparante gedeelte elke kleur geven door middel van conditioneel formatteren.