Jump to content
  • 0

linken met LinkedIn

guyvt

Question

Posted

Ik heb in een database met personen een link ingebouwd naar LinkedIn.

Simpelweg: ik doe een "Open URL" met de volgende calculation: "http://www.linkedin.com/commonSearch?type=people&keywords=" & Trim(veld_met_de_voornaam) & "+" & Trim(veld_met_de_naam)

Dit doet nier veel meer dan een browser window openen, een zoek uitvoeren op LinkedIn en de lijst tonen.

Ik heb wel gezien dat LinkedIn een API heeft (http://api.linkedin.com/....) maar ik heb geen idee hoe ik die vanuit Filemaker zou kunnen oproepen, laat staan dat ik iets met het xml resultaat zou kunnen doen...

Heeft er iemand hier nog ervaring mee ?

dank je

Guy

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

het is me niet helemaal duidelijk wat je doel is.

Wil je data synchroniseren tussen FileMaker en LinkedIn? of gewoon de Linked In pagina openen van het desbetreffende contact in FileMaker?

• 0
Posted

Als je een database met personen hebt dan hoef je de linkedin-link toch maar 1 keer te zoeken? Die zou ik dan als link opslaan.

Met 1 klik zit je dan in het goede profiel. Om telkens een lijst te krijgen met mogelijke opties lijkt me lastig.

• 0
Posted

Dat is inderdaad wat ik vandaag doe: als er nog geen LinkedIn profile gekend is, open ik het LinkedIn zoekscherm met de URL uit m'n eerste post; dan laat ik aan de gebruiker over om te bekijken welke de juiste is en uit die persoon zijn persoonlijk profile te copy/pasten in een veldje in FMP.

Ik vind het alleen een beetje on-elegant en ik vroeg me af of er niks beter was ;-)

En ook vroeg ik me af of er al eens iemand de LinkedIn API heeft gebruikt vanuit FMP ?