Jump to content
  • 0

Opstartbestand

moriz

Question

Posted

Ik heb ooit in FM8 een opstartbestand gemaakt. Dit bestand met een eigen icoon roept via FMP de oplossing aan. Werking is heel simpel:

Bestand start script 'Start' bij openen en script 'Stop' bij sluiten.

'Start' laat een Splash venster zien (venster op beeld gecentreerd met logo van gebruikersfirma), pauzeert paar seconden en sluit dan het bestand.

'Stop' wordt daardoor aangeroepen en doet enkel een 'Open bestand' met een opgegeven bestand.

Na inloggen op het aangeroepen bestand sluit het opstartvenster.

Nu ben ik over op FM11 en opeens gaat het venster van het opstartbestand niet meer dicht. Het blijft openstaan achter het hoofdvenster. Nu begrijp ik dat dit komt door veranderingen vanaf FM10 maar het lukt me niet om hier uit te komen...

Kan iemand me op weg helpen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb natuurlijk geen zicht op je startbestand, maar wat je zou kunnen doen, is het startbestand sluiten vanuit de hoofdapplicatie.

Als laatste regel in je opstartscript van de hoofdapplicatie zou je kunnen zetten:

Close Window (met vensternaam van het startbestandje)

Ik zet er dan meestal wel nog wat checks rond om te vermijden dat het opstartvenstertje toch gesloten wordt indien er iets fout gelopen is. En dat mag niet, ik wil dan een splash zien met de melding waar het over gaat: netwerk plat, bestand niet gevonden, foute login, ...

• 0
Posted

Als je als laatste twee scriptstappen in je startscript zet:

'Bestand openen' > het opgegeven bestand

Bestand sluiten [Huidig bestand]

dan heb je het stopscript niet meer nodig en gaat het bestand dicht.

gr, Peerke