Jump to content
  • 0

Referentie

Hilde

Question

Posted

Via dit forum had ik graag de hulp ingeroepen van de Belgische ontwikkelaars.

Ik ben dringend op zoek naar een klantenreferentie waar FileMaker gebruikt wordt met Oracle. Aangezien wij niet weten van alle gebruikers hoe ze FileMaker gebruiken, ken ik er dus geen. :( Gelieve me namen van firma's door te geven, mocht je er één kennen.

Alvast bedankt,

FileMaker Belgium

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ah, de VTM natuurlijk. Ge weet wel, bij Wim De Vis. FileMaker wordt daar gebruikt om de films in te plannen, en die informatie wordt naar een Oracle server gestuurd, zodat er met Business Objects allerlei mooie rapportjes mee gemaakt kunnen worden.

In het begin synchroniseerden we de zaken, maar dat duurde nogal lang. Vandaag is een versie in gebruik die een dump maakt van ongeveer 100.000 records naar Oracle, als er rapportering nodig is.

Als Nederlandse firma's ook mogen: John De Mol Produkties gebruikte geruime tijd een koppeling tussen FileMaker en een Oracle applicatie van Baan (CODA), die ervoor zorgde dat factuurlijnen van leveranciers afgepunt werden t.o.v. bestellingen. Deze was nog mooier omdat het Oracle systeem FileMaker voedde met informatie, en FileMaker dan gebaseerd op die informatie antwoorden terugstuurde naar Oracle.

Tweerichtingsverkeer dus.

Ik weet niet of dit nog in gebruik is. Er was op een zeker moment een nieuwe IT manager die liever Microsoft opvrijdde dan met FileMaker te werken.