Ga naar inhoud
  • 0

één veld de inhoud geven van meerdere records


Gem

Vraag

Hmmm, 'k zit met een ei. :)

 

Ik heb een leveringsbon (record uit tabel) bestaande uit een portaal met bonregels (records uit een andere tabel).

Bij het afsluiten stuur ik automatisch (script) een mail naar de klant met de melding dat de bon klaar is om verzonden te worden.

Ik had nu graag een veld in mijn script ingesloten die eigenlijk bestaat uit alle referenties van de klant zodoende de klant weet welke goederen er afgewerkt zijn. Die référenties zijn altijd het eerste veld van het record uit de portaalregels. Maw, heb ik 4 référenties onder bv. bon nr 1 dan had ik graag één record onder bon nr1 gehad die de inhoud van die 4 référenties bevat.

 

Vb.

 

Bon nr 1

portaal : réf 2A (een record onder bonregels)

5B (een record onder bonregels)

3C (een record onder bonregels)

8D (een record onder bonregels)

 

Dus nu wens ik een record onder mijn bon nr1 die als inhoud heeft "2A/5B/3C/8D".

Deze gegevens kan ik dan via email meesturen.

 

Ik zou natuurlijk ook de volledige bon als pdf kunnen meesturen, maar dit is niet wat ik zoek.

Via een calculation field werken lijkt me niet haalbaar omdat ik enkele duizenden bonnen moet verwerken.

Ik zat te denken aan een summary veld maar daarmee geraak ik niet aan mijn doel.

 

Weet iemand hoe dit aan te pakken aub ?

 

Thx.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via een gefilterd portaal (filter op klantnummer) kan je gemakkelijk zien welke bestellingen de klant heeft en al dan niet afgewerkt. In principe kan je die record als PDF opslaan, dus als je er een mooie opmaak van maakt is dat ineens je leverbon.

 

Wat je ook kan doen is een nieuwe tabel aanmaken waarin enkel leverbonnen zitten. Stel je hebt per klant één record. Je maakt een knop waar een script achter zit dat in je andere tabel, waar er een record is per bestelling, op zoek gaat naar bestelgegevens van een bepaald klantnummer (via scriptparameter in te stellen: =veld klantnummer) en dat gaat via een loop elke record af van dat klantnummer. Binnen de loop maak je eerst een variabele dat de inhoud ophaalt van het veld van je leverbontabel waarin je alles achter of bij elkaar wilt hebben. Dan voeg je daarbij de info uit het eerste record van die klant en dat zet je het in het veld van je leverbon. De loop gaat voor de volgende record dan opnieuw die info ophalen en plakt er de info van de volgende record bij enz. tot alle records van die klant zijn doorlopen. En dan staat alles in één veld.

Afhankelijk van je doel, best eerst het veld van je leverbon leeg maken vóór de loop

 

persoonlijk zou ik gaan voor het portaal :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...