Jump to content
  • 0

één veld de inhoud geven van meerdere records


Gem

Question

Posted

Hmmm, 'k zit met een ei. :)

 

Ik heb een leveringsbon (record uit tabel) bestaande uit een portaal met bonregels (records uit een andere tabel).

Bij het afsluiten stuur ik automatisch (script) een mail naar de klant met de melding dat de bon klaar is om verzonden te worden.

Ik had nu graag een veld in mijn script ingesloten die eigenlijk bestaat uit alle referenties van de klant zodoende de klant weet welke goederen er afgewerkt zijn. Die référenties zijn altijd het eerste veld van het record uit de portaalregels. Maw, heb ik 4 référenties onder bv. bon nr 1 dan had ik graag één record onder bon nr1 gehad die de inhoud van die 4 référenties bevat.

 

Vb.

 

Bon nr 1

portaal : réf 2A (een record onder bonregels)

5B (een record onder bonregels)

3C (een record onder bonregels)

8D (een record onder bonregels)

 

Dus nu wens ik een record onder mijn bon nr1 die als inhoud heeft "2A/5B/3C/8D".

Deze gegevens kan ik dan via email meesturen.

 

Ik zou natuurlijk ook de volledige bon als pdf kunnen meesturen, maar dit is niet wat ik zoek.

Via een calculation field werken lijkt me niet haalbaar omdat ik enkele duizenden bonnen moet verwerken.

Ik zat te denken aan een summary veld maar daarmee geraak ik niet aan mijn doel.

 

Weet iemand hoe dit aan te pakken aub ?

 

Thx.

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Via een gefilterd portaal (filter op klantnummer) kan je gemakkelijk zien welke bestellingen de klant heeft en al dan niet afgewerkt. In principe kan je die record als PDF opslaan, dus als je er een mooie opmaak van maakt is dat ineens je leverbon.

 

Wat je ook kan doen is een nieuwe tabel aanmaken waarin enkel leverbonnen zitten. Stel je hebt per klant één record. Je maakt een knop waar een script achter zit dat in je andere tabel, waar er een record is per bestelling, op zoek gaat naar bestelgegevens van een bepaald klantnummer (via scriptparameter in te stellen: =veld klantnummer) en dat gaat via een loop elke record af van dat klantnummer. Binnen de loop maak je eerst een variabele dat de inhoud ophaalt van het veld van je leverbontabel waarin je alles achter of bij elkaar wilt hebben. Dan voeg je daarbij de info uit het eerste record van die klant en dat zet je het in het veld van je leverbon. De loop gaat voor de volgende record dan opnieuw die info ophalen en plakt er de info van de volgende record bij enz. tot alle records van die klant zijn doorlopen. En dan staat alles in één veld.

Afhankelijk van je doel, best eerst het veld van je leverbon leeg maken vóór de loop

 

persoonlijk zou ik gaan voor het portaal :D

  • 0
Posted

Hm Vitruvirus, via een gefilterd portaal werken en als pdf meesturen doe ik al dus dat is niet zozeer wat ik zocht.

 

De hint van Bruno lijkt me wel interessant, waarvoor dank.

 

Ik zal mij eens verdiepen in de LIST functie.

 

Thx.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...