Ga naar inhoud
  • 0

Digitaliseren handboek


maardema

Vraag

De meeste bedrijven zijn verplicht om een kwaliteitshandboek te hebben, zo zijn ook wij als bedrijf verplicht dit te hebben.

Nu zouden we dit handboek graag digitaal willen gaan maken in Filemaker, zodat de bestanden makkelijk toegankelijk zijn vanuit een soort grote inhoudsopgave die je doorlinkt naar subeisen, die je dan doorlinkt naar de documenten die hier bij horen. Nu is het ontzettend onlogisch om voor elk document een layout te maken, en ik heb geen enkel idee hoe ik het op een andere manier kan laten functioneren!

 

Ik heb mijn opzet even als bijlage gedaan, zodat het misschien beter te zien is wat ik bedoel! Ideeen zijn van harte welkom!

Digitaal KHB Scheemda.fp7

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt nu alle teksten als plaatjes op de layout geplakt, daar is een database niet echt voor bedoeld en maakt het werken ermee niet makkelijk. Eigenlijk gebruik je de hele databasefunctie niet.

Je kunt ook 1 layout maken met daarop tekstvelden. Je maakt dan records aan waar je de tekst inzet.

Je kunt dan en de teksten makkelijk bewerken en je kunt zoeken in de tekst.

Als je de hoofdstukken in 1 tabel zet en bijbehorende artikelen in een 2e tabel dan kun je het systeem onbeperkt uitbreiden.

 

Denk ook aan het automatisch toevoegen van aanmaakdatum en wijzigingsdatum per artikel. Welke versie de laatste is, welke werknemer welke versie heeft, etc. etc.

Digitaal KHB Scheemda.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...