Ga naar inhoud
  • 0

Fusion drive voor filemaker server


hans erik

Vraag

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe fusion drive?

 

Ik heb begrepen dat de performance OK is, vergelijkbaar met een SSD.

Maar ik vraag me af: de fusion drive verplaatst zelf bestanden die bijna niet gebruikt worden van de SSD naar de normale HDD. Maar hoe gaat dat dan met externe opslag van containervelden, doet filemaker dan niet moeilijk met de checksum als het bestand evt. verplaatst wordt?

HE

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of het pad in de checksum zit weet ik niet, maar als je het pad buiten FileMaker om verandert, gaat FileMaker natuurlijk piepen. Weg bestand.

 

Een Fusion Drive presenteert zich naar de applicatie toe als één volume. Je zou dus verwachten dat FileMaker daar dus niet moeilijk over doet. Een bestand heeft een identificatie en die blijft gelijk terwijl de fysieke locatie verandert; de padnaam blijft ook gelijk. Maar dat is de theorie.

 

Aan de andere kant: als FileMaker een backup maakt, kopieert ie de bestanden ook.

Link naar reactie
  • 0

Beetje off-topic: ik heb gelezen dat het mogelijk is om een bestaande SSD en HDD (zelfs een HDD die via USB aangesloten is) 'samen te voegen' tot een Fusion Drive. Dus een soort RAID6 of RAID7 of hoe je het wilt noemen.

 

Het verschil met een hybride drive is dat het flashgeheugen daar in de drive ingebouwd is.

 

Maar ik zou er nog geen productie database op draaien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...