Jump to content
  • 0

venster vernieuwen - calculation field

Gem

Question

Posted (edited)

hoi

Een portaal met portaalregels uit een andere tabel bouwt mijn leveringsbonnen op.

Dus ik heb een tabel leveringsbonnen en ééntje van de leveringsbonregels.

Op de layout leveringsbon (tabel leveringsbonnen) heb ik een berekeningsveld ( A ) dat volgend script bevat: sum(bonregels::subtot)

Eenvoudig weg rekent veld A dus de som van alle bonregels van die ene bon.

Dit werkt prima in FM11 maar niet in FM12

In FM12 wordt mijn veld A niet geactualiseerd. Ik dien dus met regelmaat mijn scherm te vernieuwen om het correcte totaal te zien.

Hoe zou ik dit best aanpakken ?

Ik heb reeds een scriptactivering ingesteld op een veld uit mijn portaalregels die van zodra er een invoer is het venster vernieuwt, maar ik vermoed dat FM dan het venster van de portaalregels vernieuwt en niet de layout leveringsbon omdat ik hier geen resultaat mee haal.

Wie kan me de weg wijzen aub ?

Thx.

Edited by Guest

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In het uiterste geval wil ik nog wel eens een trigger veld aan mijn unstored calculatie toevoegen. Stel dat de formule is B+C waarbij B en C gerelateerde waarden zijn. Voeg dan het veld "trigger" toe aan de calculatie dus B+C & trigger. Dit veld staat in dezelfde tabel als waar de calculatie staat en mag dus niet gerelateerd zijn. In plaats van het scherm te vernieuwen kun je met een scriptstap het veld "trigger" setten met een "". Hiermee wordt de calculatie geforceerd tot herberekenen terwijl het eindresultaat niet wordt beinvloed.

• 0
Posted

Bedankt Ari.

Ik heb het nog anders opgelost.

Een script trigger aan een invoerveld die na validatie van de input de focus zet op een object in de hoofdlayout en nadien een refresh doet.

Tot nu werkt het prima, maar het zit nog in evaluatiefase.

MVg