Ga naar inhoud
  • 0

Statistics


andries

Vraag

Ik zit met een probleem dat een FileMaker Server regelmatig vastloopt.

 

Ik zie ook in de statistieken dat dit inderdaad niet goed loopt... (zie screenshot):

 

statistics_Server.png.4bf085d8dce594c70f5148582e80f5da.png

 

De server machine zelf blijft goed doordraaien, maar FileMaker krijgt dus blijkbaar zoveel requests binnen dat hij die niet kan verwerken. Tot op het punt dat je hem dus zelfs niet meer kan stoppen of herstarten. Machine rebooten is de enige manier om weer aan het werk te kunnen.

 

Heeft iemand enig idee hoe je dit probleem kan beginnen analyseren?

 

Het is dus een Citrix configuratie, dus echt netwerk problemen mogen er niet zijn... (denk ik toch)

 

Voor mezelf denk ik dat je naar enkele zaken moet kijken:

 

RAM

Machine heeft 4Gb ram, FileMaker server heeft er 800Mb toegewezen gekregen.

 

Disk speed

De Disk I/O gaat nooit boven de 1%..

 

Network connection

gaat zelfs nooit boven de 0% :)

 

 

 

Iemand een idee? pleeeeeaaase :)

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een identiek probleem gehad op een gelijkaardige configuratie.

Alles werkte normaal behalve de fmconsole.

Backups bleven ook op running staan of gaven bij next run een oude datum.

Momenteel werkt alles normaal.

Ik heb java 7 update 7 (build 1.7.0_07-b10)

 

Ik had het probleem nooit tot we zijn overgegaan naar een virtuele server voor fmserver.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben dit ooit ook eens voorgehad bij een grotere klant. Om de paar maanden trad dit op, en zelfs dan binnen de paar uur nog een paar keer, waarna het weer verdween. De echte oorzaak hebben we totnogtoe niet kunnen achterhalen. Het lijkt er sterk op dat elke client op elke andere client aan het wachten is, dat er intern in de server engine een soort lock-up optreedt. In de laatste of voorlaatste updater van FileMaker Server is er een bugfix die hier inderdaad naar verwijst.

 

Het probleem is in de community niet onbekend, ik sprak op Devcon nog met andere developer die gelijkaardig probleem had (maar dus ook geen oplossing).

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reacties!

 

We zitten zelf al enkele jaren met dit probleem. Waarschijnlijk ligt het aan een script dat te veel resources vraagt.

 

Ik zie zelf twee opties: of een eventlog aanmaken en bij het starten van elk (zwaar) script een record wegschrijven in die tabel. Als de server crasht gaan nakijken welke scripts er als laatste zijn opgeroepen. Zo hopen het bepaalde script te vinden. Persoonlijk denk ik dat het een script is dat ook de fileserver managed dat hier voor problemen zorgt.

 

Ofwel de makkelijkere manier: zou FileMaker Server 12 hier beter mee om kunnen gaan?

 

Wat denken jullie hiervan?

Link naar reactie
  • 0

Misschien heeft het er mee te maken, misschien niet...

 

Ik draai FMS11 op een Vista PC.

Zodra ik na de start ook maar ene keer de Admin console heb opgestart, zal de PC een keer afslaan en opnieuw opstarten.

Wanneer? Geheel willekeurig. Gaat soms wekenlang goed, soms maar een dag.

 

Het laatste half jaar start ik de PC op, maar blijf op die PC angstvallig bij de Admin console vandaan.

Sindsdien geen klappers meer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...