Ga naar inhoud
  • 0

Importeren van data


Gerard Exis

Vraag

Hallo mensen,

 

ik wil graag van een extern bestand (van mijn website) gegevens importeren in Filemaker.

Het gaat om de voorraadadministratie. Deze bestaat uit twee tabellen, een is het tabel "voorraad" en de andere is het tabel "voorraadtransacties"

Nu moet een deel van de data in voorraadtransacties geimporteerd worden, echter ik kan dit tabel niet selecteren om de verwijzingen van veld naar veld te maken,

hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je voor je reactie, echter natuurlijk heb ik zelf ook hier aan gedacht. Maar het probleem zit hem in het tabel ? ik kan dit tabel niet selecteren om te kunnen importeren.

Dus ik probeer geen combinatie te maken van beide tabellen tijdens een importactie, ik kan alleen de "voorraad" tabel selecteren en overige tabellen niet.

Wat doe ik fout ?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Felix,

 

de tabel voorraadtransacties wordt alleen weergeven in de layout "voorraad" , als een portaal (ik hoop dat ik het zo goed zeg, ben net een beginner met FM :oops: )

nu heb ik een aparte layout voor voorraadtransacties gemaakt met de velden van de tabel voorraadtransacties, echter na het importeren (wat dan dus perfect verloopt) zie ik wel de wijzigingen in de layout die ik dus gemaakt heb, echter niet in de layout voorraad, terwijl ik wel dezelfde velden gebruik, ik snap er weinig van :roll::roll:

 

ik heb het intussen geprobeerd door het maken van een script (ja ik probeer zelf ook van alles, niet alleen de makkelijkste weg door het hier aan de experts te vragen)

en dan krijg ik het via een omweg voor elkaar, echter dan struikel ik op het feit dat ik per record moet gaan klikken om de import te doen, dus ook geen oplossing .

 

ik hoop dat je een beetje kan volgen wat ik aan het klojooien ben :mrgreen:

Link naar reactie
  • 0

Felix,

 

gedaan zoals jij het aangaf, werkt direct :D:D:D , bedankt super!!

 

echter het volgende probleem: :cry:

in het portaal wordt het resultaat van de import "eenheden in" ingevuld, echter bij de volgende import wordt deze waarde overschreven door het nieuwe resultaat,

het wordt niet ingevuld in een nieuwe record zodat ik uiteindelijk een overzicht krijgt van alle in en uitgaande transacties.

 

ik krijg het voor elkaar door tijdens import "nieuwe records" aan te vinken, echter dan wordt er op de achtergrond voor iedere transactie een nieuw record aangemaakt, en dat is nu net de bedoeling niet.

Link naar reactie
  • 0

Vorig probleem is ook verholpen, ik heb in het portal een extra vergelijking laten maken (tijdens import) die niet overeenkomt, dan wordt er automatisch een nieuw record gegenereerd in het portal. Nu wil ik kijken of ik dit ook automatisch kan laten lopen door het activeren in van een automatisch volgnummer in "het vergelijkingsveld" van het portal.

 

P.s. ik vermeld de oplossingen hier om andere beginners net als ik te kunnen helpen. Mocht het fout zijn, graag correctie van mensen die het wel weten, zodat ook beginners net als ik er wat aan hebben en zo FM meer ga waarderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...