Ga naar inhoud
  • 0

import van data uit extern bestandje


VWin

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan een bestand deleten door vanuit een leeg containerveld een export field contents te doen en de naam op te geven van het bestand dat je net geïmporteerd hebt.

FM gooit het bestand nl eerst weg en zet er dan een nieuwe neer. Omdat het veld leeg is, wordt geen nieuw bestand gemaakt.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Het ging er bij mij vooral om een methode waarmee ik de initiële (steeds varierende !) benaming van het te importeren bestandje kon capteren (liefst zonder gebruik te maken van een externe plug-in) voor verder gebruik (oa inderdaad; importeren en vervolgens deleten ...)

 

Iemand ?

Link naar reactie
  • 0
Importeer het bestandje als file (niet als afbeelding!) in een container, maak een berekende tekstveld die simpelweg verwijst naar het containerveld en voila, de bestandsnaam duikt op.

Met een paar filterfuncties is het er uit te halen.

 

Zoiets?

 

Ja ..

dus:

 

- importeren in container ok

- benaming eruit filteren ok

- importeren ok

- en ..hoe dan vanuit fmp de bewuste file ( met variabele naam) dan toch deleten ? ..

 

Dat is -eerlijk gezegd- mijn probleem ...

 

evdpvwin

Link naar reactie
  • 0

 

De diverse stappen zijn:

 

Na het aanduiden van de te importeren file:

 

- importeren van de benaming van de aangeduide file in container >>> ok

- benaming eruit filteren voor de noodzakelijke interne verwerking van deze benamingsinfo >>>>ok

 

- MAAR is er een truukje om de importscript "automlatisch" te "voeden" met deze benamingsinfo

zodat de gebruiker niet andermaal de bewuste file moet aanduiden voor de uiteindelijke import ?

 

- deleten via een send event (+ gekende info benaming) ? >>>> ok

 

We zijn er bijna ...

 

Link naar reactie
  • 0

De diverse stappen zijn:

 

Na het aanduiden van de te importeren file:

 

- importeren van de benaming van de aangeduide file in container >>> ok

- benaming eruit filteren voor de noodzakelijke interne verwerking van deze benamingsinfo >>>>ok

 

- MAAR is er een truukje om de importscript "automlatisch" te "voeden" met deze benamingsinfo

zodat de gebruiker niet andermaal de bewuste file moet aanduiden voor de uiteindelijke import ?

 

- deleten via een send event (+ gekende info benaming) ? >>>> ok

 

We zijn er bijna ...

 

(sorry voor de vorige boodschap als een quote ...)

Link naar reactie
  • 0

Ok !

 

Dankszij de extra hulp van Superwimmie is de importvariabele opgesteld en werkt de importprocedure naar behoren !

 

Eénmaal de import uitgevoerd wens ik dus dat bestandje te deleten ..

 

Men suggereerde hiervoor : ....

Via Send event vul je in "cmd /c del c:\bestandspad\naam.ext"

 

Ik wou dus hiervoor een variabele aanmaken:

"cmd /c del c:\mapnaam\"&veldnaam

maar deze syntax wordt niet aanvaard ("deze teksconstante is niet afgesloten met een aanhalingsteken"), maar wel de volgende:..

"cmd /c del c:\mapnaam\&veldnaam"

 

Gevolg: bij het uitvoeren van de send event met die variabele wordt me dan wel gevraagd of ik ALLE ( "*.")bestandjes in dat mapje wenst te vernietigen...

Van dat ene bestandje is er geen sprake.

 

 

Wat doe ik fout ?

Link naar reactie
  • 0

Betreffende de syntax:

 

Je gebruikt ontwetend de escape code, de \ backslash.

Deze heeft betrekking op het navolgende teken.

 

Als je bijvoorbeeld een " dubbel kwootje wilt opnemen in jouw tekst, dan is dat dubbel kwootje tevens een onderdeel van het tekstcommando.

Door \" op te nemen, vervalt op de dubbele kwoot de commando functie en wordt het een gewoon tekstteken.

 

Zo ook met de backslash. Als je die als gewoon tekst teken wilt opnemen, gebruik dan \\ waarbij de eerste \ het escape commando is, gevolgd door het als tekst op te nemen tweede \ teken.

 

Dit helpt, let maar eens op.

 

PS: aanvulling: DOS commando's kennen parameter die worden gescheiden door middel van spaties. Heb je een spatie in de mapnaam of bestandsnaam, dan wordt dat vanzelf een probleem.

Als je de map/bestandsnaam tussen " dubbele kwootjes plaatst, ziet hij het als één parameter.

Dus:

"cmd /c del \"c:\bestandspad\naam.ext\""

Link naar reactie
  • 0

@felix,

 

 

het deleten van het externe bestandje onder windows vomt geen probleem meer maar ...

In de betrokken discussie had u het over ...:Verwijderen onder OSX kan via Applescript b.v. met:

 

tell application "Finder"

delete file "pad:naar:file"

end tell

 

Kan u me verder helpen door een fmp-scriptvoorbeeldje te geven waarin die applescript info IN de fmp-script ingebakken wordt?

 

Ik zie immers niet echt in hoe anders de nodige pad- en benamingsinfo van de te vernietigen file

automatisch vanuit fmp IN de applescript kan terechtkomen ...: je moet immers in een applescript de juiste (in dit geval variable ) info ingeven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...