Ga naar inhoud
  • 0

contacten en contactgroepen filteren


Gem

Vraag

Hoi,

Kan iemand mij een idee geven hoe ik onderstaand best aanpak ?

 

Ik heb een tabel met contactpersonen. Sommige contactpersonen maken deel uit van een groep(bv een bedrijf).

Dus bv:

1. Willem geen groep

2. Koen administratie van bedrijf ADS

3. Johan technische dienst van bedrijf ADS

4. Sylvie boekhouding van bedrijf ADS

5. Lieven geen groep

6. Mia management van bedrijf POLS

 

enz...

 

 

Als ik nu een relatie aanmaak om een overzicht van de contactpersonen te tonen, kan ik filteren op bedrijf of geen bedrijf.

Alleen wanneer ik filter op bedrijf krijg ik in bovenstaand geval drie keer hetzelfde bedrijf ADS gelist daar waar ik genoeg heb met het één keer te zien.

 

Nu zat ik te denken bij het aanmaken van een contactpersoon die deel uitmaakt van een groep, deze een waarde mee te geven bv. 1 en wanneer er opnieuw een contactpersoon toegevoegd wordt van hetzelfde bedrijf de waarde van de nieuwe contactpersoon op nul te zetten via een script dat dit nakijkt. Op die manier zou er altijd maar één waarde voor een bedrijf gelist kunnen worden, tenzij er iemand een veel beter idee heeft ?

 

Hoe zou ik dit best aanpakken ?

 

Alvast bedankt voor de inspiratie.

 

8)

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja sorry inderdaad, niet echt duidelijk.

 

Ik bedoel eigenlijk in een portaalweergave krijg ik een lijst van al mijn contactpersonen alwaar er soms vijf of zes personen deel uitmaken van hetzelfde bedrijf.

Nu kan ik via een relatiekey in een self-joint enkel de bedrijven of enkel de contactpersonen laten weergeven dmv een extra veld met waarde "contact" of "bedrijf".

 

Het is nu wel zo dat wanneer er bijvoorbeeld zes contacten ingevoerd werden (6 records dus) die allen onder dezelfde firma werken en wanneer ik in mijn portaal de relatiekey zet op "bedrijf", ik dus zes maal hetzelfde bedrijf gelist krijg omdat er effectief ook zes records zijn met hetzelfde bedrijf maar met een andere contactpersoon. Hoe kan ik maken dat FM slechts 1 maal het bedrijf toont en niet zes maal ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...