Jump to content
  • 0

Fonts in webviewer lelijk

hans erik

Question

Posted

Ik gebruik de laatste tijd de webviewer wel eens voor klussen waar FileMaker een beetje op vastloopt: tabellen met variabele regelhoogte.

Op zich gaat dat prima: je stelt HTML samen en displayt dat in een webviewer als data:url.

Maar als ik een PDF wil aanmaken of direct de tabel wil afdrukken, blijken de letters heel lelijk te worden, nl. bitmapped.

Wat doe ik fout? Of is dit een beperking van de webviewer?

NB de tekst ziet er op het scherm scherp uit, ik gebruik bijv. font-family=Verdana of Helvetica.

De spatiëring van sommige fonts is natuurlijk bagger, maar de letters zijn wel scherp.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maar waardoor wordt het dan veroorzaakt?

De WebViewer maakt toch gebruik van de ingebouwde engine van het systeem (in mijn geval de engine van Safari, dus WebKit)?

Dan gaat er kennelijk iets fout bij het 'overdragen' van de informatie van Webkit naar FileMaker bij het printen (of PDF aanmaken, zelfde probleem).

NB met FileMaker Go wordt informatie in de Webviewer zelfs al in display lelijk, d.w.z. als je de webviewer inzoomt.

Dit is een beetje jaren '80.

NB Jammer dat je de eigenschappen van de tekstliniaal niet kunt instellen: plaats en uitlijning vd tabs, regelafstand, witruimte voor en na een alinea.

Of nog beter: css toepassen op tekstvelden.