Ga naar inhoud
  • 0

ODBC en OLE DB, wat is het verschil?

SuperWimmie

Vraag

Geplaatst:

Dag allemaal,

ODBC is een bekende manier om een database van een ander merk te koppelen met Filemaker.

Ik heb een klant die gebruik maakt van een financieel pakket, dat de database van Foxpro gebruikt.

Dat is te koppelen met ODBC.

Maar uit alle doccumentatie die er te vinden is wordt duidelijk dat deze niet meer ondersteund wordt.

Oftewel, het kan ineens afgelopen zijn met het functioneren van ODBC.

Als alternatief is daar OLE DB, een standaard koppelingsmethode die sterke gelijkenis zou hebben met ODBC.

Er is helaas weinig informatie van te vinden, het lijkt me een beetje een eigenwijze Microsoft afwijking te zijn.

Wie heeft er ervaring met OLE DB en zou kunnen uitleggen of en hoe Filemaker hier mee om kan gaan?

Alvast dank!

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

is OLE DB niet gewoon een API van microsoft geschreven om inderdaad op een uniforme manier verschillende soorten databronnen (zoals ODBC) aan te spreken?

en volgens wikipedia is MicroSoft SQL Server 2012 de laatste die dit nog zou ondersteunen. Ondersteuning van de API wordt nog voor 7 jaar verder gezet, maar wordt niet verder ontwikkeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/OLE_DB

• 0
Geplaatst:

Ik vermoed toch wel dat het financiële pakket zelf een soort API of interface heeft (import/export van bestanden bv.), waarmee je op een gestructureerde wijze data mbt transacties en relaties kan uitwisselen?! Rechtstreeks de database van een financieel pakket gaan bewerken lijkt me een beetje link niet?!

Als het om alleen-lezen gaat: gebruikt FoxPro geen dbf files? Die kan je rechtstreeks importeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...