emmaderijk Posted March 31, 2013 Posted March 31, 2013 hoi, ik zou graag het volgende doen: veld is transport met een value list waarin men meer dan 1 optie kan kiezen Kan iemand mij op weg helpen hoe je alleen de unieke waardes in het portaal krijgt met de keren dat ze voorkomen in de database, vooral als je in veld transport meer dan 1 optie kan kiezen (lees auto, fiets, lopen etc) Groetjes en dank je wel! emma Quote
0 emmaderijk Posted April 1, 2013 Author Posted April 1, 2013 wat ik tot nu toe gedaan heb: calc veld aangemaakt met een count voor veld transport op basis van een self join ook op basis van het veld transport helaar zonder het gewenste resultaat. Heb een fijne avond, groetjes, emma Quote
0 stiesters Posted April 1, 2013 Posted April 1, 2013 Ik zou voor elk van de transportmodi een veld maken in mijn database met een checkbox ervoor.Het veld bevat de waarde 1 of leeg. Het grote voordeel is dat je dan op een zeer eenvoudige manier kan tellen hoe dikwijls dat het voorkomt en je kan ook alle combinaties aankruisen. Hopelijk kom je hiermee wat verder. Quote
0 fmwebshop Posted April 1, 2013 Posted April 1, 2013 Misschien kun je met bijgaande constructie verder. Vr gr. Harry transport.fp7 Quote
0 menno Posted April 1, 2013 Posted April 1, 2013 Hoi, in de tijd dat ik dit voorbeeldje maakte heeft Harry zijn voorbeeld gepost. Ik heb de mijne toch maar gepost, omdat het bijna dezelfde methode is, behalve dat Harry een calculatie gebruikt en ik een summary. Beide methoden zijn prima en doen denk ik niet voor elkaar onder. mvg, Menno Count_Values.fmp12 Quote
0 emmaderijk Posted April 1, 2013 Author Posted April 1, 2013 Hoi Menno & Harry! Reuze bedankt! groetjes, emma Quote
Question
emmaderijk
hoi,
ik zou graag het volgende doen:
veld is transport met een value list waarin men meer dan 1 optie kan kiezen
Kan iemand mij op weg helpen hoe je alleen de unieke waardes in het portaal krijgt met de keren dat ze voorkomen in de database, vooral als
je in veld transport meer dan 1 optie kan kiezen (lees auto, fiets, lopen etc)
Groetjes en dank je wel!
emma
5 answers to this question
Recommended Posts