Ga naar inhoud
  • 0

Portal traag in hosted file


Bruno VDK

Vraag

We hebben een hosted file - FMSA12

 

Een portaal op een layout.

Create portal row

Er zijn twee datum velden in de rij.

Die zijn met niks verbonden.

Bij ingave van een datum in het tweede datum veld, duurt het zowat 10 seconden voor de datum verschijnt.

 

Wordt er een bijkomende portalrow gemaakt, is het veranderen van en datum in een bestaande portalrow onmiddellijk.

Telkens bij de laatst aangemaakte rij komt de vertraging voor.

 

Het gebeurt niet bij het eerste datum veld...

Altijd bij het laatst aangemaakte record.

 

Ik weet niet meer waar te zoeken....

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Neen, in beide gevallen.

 

Geprobeerde zaken:

 

- verplaats veld, zodat het niet het laatste in de rij is: geen vertaging

- plaats zelfde veld in portaal ( nu twee dezelfde velden) het laatste rechts van het probleem veld: het laatst geplaatste geeft vertraging, het andere niet

- laat het pprobleemveld in het portaal, verwijder een tekstveld en plaats dat tekstveld opnieuw in het portaal: datumveld geeft geen vertraging meer

 

Het ziet ernaar uit dat als het datumveld als laatste in het portaal wordt gezet er een vertraging is....

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik in het begin al aangaf...met niks verbonden.

 

We hebben het portaal opnieuw aangemaakt, zelfde resultaat.

 

Dan de hele layout verwijdert en opnieuw begonnen, zelfde resultaat.

 

Het is opgelost door het datum veld twee maal te plaatsen. Het tweede is 1 x1 punt en verborgen achter het eerste.

Het blijft een klungel, maar het is voorlopig opgelost.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit eens meegemaakt dat er in een portaal een vastloper ontstond nadat het laatste veld in het portaal werd ingevuld. Ik weet niet exact meer wat ik toen heb gedaan, maar de oplossing bleek samen te vallen met een gewijzigde tabvolgorde (of een uitbreiding ervan, weet het niet meer zo zeker). Probeer het eens in die richting te zoeken. Dat een tweede datumveld in jouw geval tot oplossing leidt zou te maken kunnen hebben met het feit dat er een nieuwe tab mogelijk is gemaakt. Het probleem is daardoor verschoven. Anders gezegd: de vertraging zou veroorzaakt kunnen worden door de laatste tab in het laatste veld van het portaal, zonder dat er een vervolgtab is.

 

Ik heb dit probleem toen gezien als een bug in FileMaker, dat op te lossen viel. Daarna heb ik het nooit meer opgemerkt, tot nu misschien?

Link naar reactie
  • 0

@ Felix.

Recovery is enkel om data te recupereren wanneer het bestand zou beschadigd zijn. Dat is niet het geval.

Het is geen omgezet bestand en een kloon vertoont hetzelfde probleem.

 

@ Johnny.

Exact wat mijn instructor/trainer mij vertelde.

Door een veld (hier hetzelfde) verborgen bij te zetten, verplaatsen we "het probleem" een stap verder.

FM Inc. is op de hoogte van het probleem.

Vermits het aantal meldingen hierover vrij laag is, staat het niet al te hoog op hun "correction list" en geeft tech support inderdaad een bijkomend veld als voorlopige workaround.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...