Ga naar inhoud
  • 0

Brother labelprinter QL-570 en filemaker


Vitruvius

Vraag

Een eenvoudige vraag waar ik niet echt het antwoord op vindt, dus persoonlijke ervaring aub.

 

Kan je vanuit filemaker een print opdracht uitsturen naar een QL-570 (of andere labelprinter die op thermisch papier kan afdrukken) alsof het een normale printer was? Volgens de ene wel (maar dan gaat het over fm10), volgens de andere niet, of enkel via een omweg. Brother lijkt er dan weer ervan uit te gaan dat het enkel een labelprinter is die werkt via de p-touch software en niet via een ander programma (met uitzondering van word, excel en outlook waar ze een plugin voor hebben.)

 

Dus wat is het nu...

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als er een printer driver voor is die maakt dat je gewoon via een programma als MS Word of FileMaker kan printen, dan is het antwoord: ja! Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de printer die je bedoelt geen printer driver zou hebben. Wij printen al jarenlang af op diverse labelprinters, barcode printers, bonprinters, kaartprinters, matrixprinters, ... alsof het gewone standaard printertjes waren. Via de printer driver kan je gewoon papier/plasticformaat en allerlei andere handige dingetjes instellen, via Print Setup menu/script step in FileMaker.

 

Maak je niet druk om die P-touch software: de meeste speciale printers komen met programmaatjes waarin je via een editor zelf op een handige manier labeltjes kan ontwerpen enz., maar dat heb je wellicht niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Het toeval wil dat ik net voor MacFan een review heb gedaan van de QL-570.

 

En wat Jeroen zegt klopt wel: aan die P-touch software heb je niet veel als je met FileMaker een label wilt printen. Maar verder werkt het uitstekend: je maakt een layout met de juiste afmetingen (d.w.z. overeenkomend met de grootte van het label dat je gebruikt en dat je ook in de print setup kunt kiezen ) en dan plaats je daar velden op, zoals je ook op Avery labels zou doen.

 

Het ding is natuurlijk zwart-wit, maar de driver stuurt het allemaal keurig aan (FileMaker 12 en MacOSX 10.8.3; Windows heb ik niet geprobeerd).

 

Hans Erik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...