Ga naar inhoud
  • 0

Contributie berekening


EricJ

Vraag

Forum,

 

Graag jullie hulp bij het volgende:

Op 1 januari van een jaar wordt voor het dan aankomende jaar de contributie berekend voor een verenigingslid.

Hij/Zij betaald tot en met 12 jaar € 100 per jaar. Vanaf de eerste maand nadat hij/zij 13 jaar is geworden is het jaarbedrag € 150.

Vanaf de eerste maand nadat hij/zij 18 jaar wordt is het jaarbedrag € 200.

 

Voorbeeld:

Piet is op 1 januari 2014 nog 17 jaar maar wordt op 5 april 18 jaar.

Berekend moet dus worden dat hij voor 4 maanden (jan-apr) het deel van € 150 en voor 8 maanden (mei-dec) het deel € 200 moet betalen.

Zijn contributie voor 2014 bedraagt dus 4/12 x 150 en 8/12 van 200 = 184

Hierbij ga ik dan uit van de peildatum 31 december 2014.

 

Wie kan mij helpen?

 

Grt,

EricJ

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de maand uit de geboortedatum berekend ben je al een heel eind.

Het jaarbedrag kun je berekenen m.b.v. de leeftijd <13=100, <18=150, 200

 

(maand geboortedatum)/12 x jaarbedrag en (12-maand geboortedatum)/12 x jaarbedrag = 184

 

Een peildatum is toch niet nodig? Geboortedatum ligt vast, dus maand en leeftijd ook.

Link naar reactie
  • 0

@hiker

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben het met Peerke eens dat je de leeftijd ergens tegen af moet zetten. In mijn geval dus de peildatum van 31 december.

Dan pas kun je bekijken per persoon wat er met hem/haar gebeurd in het aankomende jaar.

 

@peerke

Ik heb je voorbeeld bekeken. Precies wat ik bedoel. Simpel en een heel effectieve oplossing die ik kan verwerken in mijn dBase.

Hartelijk dank voor je hulp.

 

EricJ

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...