Ga naar inhoud
  • 0

synchroniseren iPad Mac met FMGo


eldeka

Vraag

Wie helpt mij op de wagen van de iPad te springen met FMGo?

Ik heb een FM11 bestand (Contacten) op Mac

Ik heb het ook op mijn iPad geplaatst.

 

Ik wil nu beiden onafhankelijk gebruiken en nadien synchroniseren.

Via de knop "synchroniseren" gebeurt er niets. Elk bestand zowel op de Mac als op de iPad blijft onveranderd en dus ook verschillend.

 

Ik kan natuurlijk wel overzetten, toevoegen, bewaren-in maar het kan toch niet de bedoeling zijn om op die manier te synchroniseren.

Iets elementairs ontsnapt me om dat te doen lukken.

Iemand een hint?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb weinig hints, helaas.

 

FM11 en FM12 kennen geen standaard synchronisatie tool.

Je zal zelf een script moeten schrijven waarmee je alle gegevens moet beoordelen en heen en weer moet kopieren.

 

Gek veel meer kan ik er niet van zeggen, hoe je die beoordeling moet doen om de synchronisatie succesvol te maken, is een kwestie van jouw eigen logica er op los te laten.

 

Wat ik wel vaak ontdek: veel "database" programma's die synchronisatie ondersteunen, zijn enkelvoudige (niet-relationele) databases...

FM is relationeel, wat een synchronisatie fors ingewikkelder kan maken.

Een niet-relationale database, dat is zoveel simpeler, zo enorm beperkt, voor mij geen oplossing.

 

Maar ik ben wel benieuwd hoe een nieuwe FM versie hier op in gaat haken. Met het verdwijnen van Bento hoop ik dat Filemaker Pro zelf extra mogelijkheden krijgt.

Het is slechts hoop, zonder echt te weten wat er gaat komen.

Link naar reactie
  • 0

Met synchronisatie doel je waarschijnlijk op de knop binnen iTunes. Deze synchroniseert enkel zaken zoals je muziek, contacten, agenda, geïnstalleerde app's (al gaat het meeste nu via iCloud) tussen Mac en iPad ... Maar geen data van app's.

 

Indien je een vast ip-adres hebt (van je internetprovider) kan je je databank op de Mac laten staan en die als host gebruiken (indien dat is toegestaan door je internetprovider, want je speelt dan voor server), waarna je via wifi of 3G met je iPad die databank gebruikt.

 

Anders is het inderdaad copy paste.

Indien je de enige bent die ie databank gebruikt is het gebruiken van copy paste met iTunes nog simpel, anders is het inderdaad een serieuze opgave om dat automatisch te laten doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...