Ga naar inhoud
  • 0

Functie map verwijderen


Rik Verbruggen

Vraag

Hallo FM-ers,

Wat ik mis in FM zijn functies/scriptstappen voor het omgaan met bestanden en mappen.

Ik bedoel bv een dialoogvenster voor het openen van een bestand of een scriptstap waarmee een map op de schijf kan worden aangemaakt.

Ik heb een plugin gevonden die een aantal van deze functies in zich heeft: 'BaseElements' (voor geïntresseerden: http://www.goya.com.au/baseelements/plugin). Daarin kan ik wel een map maken (met 'BE_CreateFolder') en hij is gratis maar ik zie geen functie om een map te verwijderen, bijvoorbeeld iets als 'BE_DeleteFolder'.

360Works (http://www.360works.com) heeft wel zoiets maar ik zoek eigenlijk een native-functie of een eenvoudig te installeren plugin (gewoon fmx bestand in map 'Extensions' zetten). Betaalde functies zijn er ook maar ja, 'me Dutch...'

Benieuwd naar jullie reacties,

Rik

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Felix, jouw opmerking bracht me toch weer op het juiste pad, ik begon me namelijk af te vragen of er in de BaseElements-plugin ook zo'n soort commando zou zijn, en ja hoor: BE_ExecuteSystemCommand.

Voor anderen die dit ook zoeken: Variabele instellen [$Result; Waarde:BE_ExecuteSystemCommand ( "cmd /c rd c:\een map\te verwijderen map /s /q" ).

Ik ga er vanuit dat er in plaats van de stringparameter ook een vooraf samengestelde variabele als parameter gebruikt mag worden. Heb ik nog niet getest overigens.

Bedankt Felix, mijn week begint weer goed.

Rik

Link naar reactie
  • 0

Voor alle volledigheid:

Met een variabel werkt het inderdaad ook en bij eventuele spaties in de mapnamen moet het pad door quotes worden omgeven.

Omdat deze ook al gebruikt worden om de in te stellen waarde te omgeven moeten ze door een \-teken worden vooraf gegaan.

De juiste syntax is dan als volgt:

Variabele instellen [$Commando; Waarde: "cmd /c rd \"d:\een map\te verwijderen map\" /s /q"]

Variabele instellen [$Result; Waarde:BE_ExecuteSystemCommand ( $Commando )

Rik

Link naar reactie
  • 0

Rik,

 

Voor dezelfde Windows functionaliteit kan je ook gebruik maken van het Send Event script stap.

Hoef je geen plugin voor aan te schaffen.

 

Een nadeel van Send Event is dat het DOS commando in een aparte box wordt gedraaid. Als jouw script te snel doorgaat met het gebruiken van het zojuist aangemaakte bestandspad, kan het zijn dat de DOS box de actie nog niet heeft afgerond. Een pause scriptstap er direct achteraan kan dit verhelpen, omdat het nooit lang duurt.

Tevens krijg je geen foutmeldingen terug, dus weet je nooit precies wat het resultaat is.

Maar met een beetje testwerk ontdek je hoe het werkt en loopt het wel stabiel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...