pvc4 Posted November 1, 2013 Posted November 1, 2013 Ik heb een verzoek wie kan mij op weg helpen: ik wil op een ipad een layout plaatsen met iconen pictogrammen of knoppen van filemaker, iedere knop heeft een afbeelding of een omschrijving en daaraan is een getal is prijs gekoppeld. stel je nu voor dat het scherm is opgebouwd uit een 40 van deze plaatjes of knoppen, als je dan op 1 keer op een knop bijvoorbeeld brood drukt dan wordt de het getal in een variabele opgeslagen druk je nog 1 keer op dezelfde knop dan wordt de variabele verhoog met dezelfde waarde stel dat de waarde van de knop 2 euro is dan komt er dus als totaal in deze variabele 4 te staan. daarna wil ik nog een andere knop 1 x indrukken bijvoorbeeld sok van 3 euro deze waarde moet dan op komt dan in de sok- variabele te staan. uiteindelijk bij print komt dan te staan het aantal is 2 brood van 2 euro = 4 euro 1 sok van 3 euro = 3 euro totaal = 7 euro Peter Cuylenborg Quote
0 Infomatics Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Hoi Peter, Zoiets? Groet, Ruben kassa.fmp12.zip Quote
0 Felix Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote
0 David N Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Leuke app, Maar hoe kan je nu verschillende bonnen maken , dus bon voor klant A en een bon voor klant B Greets Quote
0 zorro Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Ik heb om deze file te kunnen "saven" gewerkt met een script , welke de velden in variabelen opslaat en naar een andere tabel gaat en daar een waarde geeft van de variabele. Dit alles in een loop om elke record te overlopen. Is nogal omslachtig maar het werkt , maar ik vroeg me af of er geen eenvoudigere manier is om dit op te lossen Mvg David Quote
0 Infomatics Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Hoi David, Ik heb het voorbeeld wat aangepast, en de knoppen en ID's in globale velden gezet, zodat je met een nieuw record een nieuwe bon hebt. Prettig weekend! Groet, Ruben kassa nw.zip Quote
Question
pvc4
Ik heb een verzoek wie kan mij op weg helpen:
ik wil op een ipad een layout plaatsen met iconen pictogrammen of knoppen van filemaker,
iedere knop heeft een afbeelding of een omschrijving en daaraan is een getal is prijs gekoppeld.
stel je nu voor dat het scherm is opgebouwd uit een 40 van deze plaatjes of knoppen,
als je dan op 1 keer op een knop bijvoorbeeld brood drukt dan wordt de het getal in een variabele opgeslagen
druk je nog 1 keer op dezelfde knop dan wordt de variabele verhoog met dezelfde waarde stel dat de waarde van de
knop 2 euro is dan komt er dus als totaal in deze variabele 4 te staan.
daarna wil ik nog een andere knop 1 x indrukken bijvoorbeeld sok van 3 euro deze waarde moet dan op komt dan in de sok-
variabele te staan.
uiteindelijk bij print komt dan te staan het aantal is 2 brood van 2 euro = 4 euro
1 sok van 3 euro = 3 euro
totaal = 7 euro
Peter Cuylenborg
7 answers to this question
Recommended Posts