Ga naar inhoud
  • 0

Berekening tussen 2 velden


holtackers.p

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk om het verbruik van de afgelopen week te weten? :D

De clou zit hem er in dat je dus Van record 2 veld inhoud neemt en die vermindert met die van record 1 veldinhoud.

Je zult dus een record ID moeten hebben zodat je een relatie kan leggen en dus de informatie van dat record op te halen.

Heel simpen geredeneerd: Recort_id id is een automatisch veld wat numeriek gewoon doorgaat. Je moet dat een veld maken dat heeft bv Vorigrecord_id heet en dat een berekering veld is (bv Reord_id -1) Je legt dan een relatie tussen record_id en VorigRecord _ID.

Er staan meer dan genoeg voorbeelden op de site zoek maar eens naar vorig record oid.

succes

Link naar reactie
  • 0
Waarschijnlijk om het verbruik van de afgelopen week te weten? :D

De clou zit hem er in dat je dus Van record 2 veld inhoud neemt en die vermindert met die van record 1 veldinhoud.

Je zult dus een record ID moeten hebben zodat je een relatie kan leggen en dus de informatie van dat record op te halen.

Heel simpen geredeneerd: Recort_id id is een automatisch veld wat numeriek gewoon doorgaat. Je moet dat een veld maken dat heeft bv Vorigrecord_id heet en dat een berekering veld is (bv Reord_id -1) Je legt dan een relatie tussen record_id en VorigRecord _ID.

Er staan meer dan genoeg voorbeelden op de site zoek maar eens naar vorig record oid.

succes

dank u wel ga het morgen eens uittesten.mvg frits

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook werken met datums die hebben echter als nadeel dat je dan ook echt elke week op dezelfde dag dit moet opnemen (of in de database invoeren :) )

Dan is het dus niet je record_ID maar is het 7 dagen terug. Dan kun je dus records eruit halen als je maar blijft zorgen voor elke week een record met een datum van 7 dagen later :D

 

Er zijn vele wegen naar een vorig record :D:D

Ik heb het voorbeeldje van Felix even aangepast zodat je het verschil ziet en meteen ziet wat Felix bedoelt met het wissen van een record.

elektriek.fmp12

Link naar reactie
  • 0
Is het een idee om in een tabel bij elke opname van de meterstand ook een veld datum (evt. automatisch) in te vullen? Op die manier kun je later altijd diverse verbruikscijfers berekenen...per week, maand, kwartaal, jaar...etc. Automatische dataloggers op verbruiksmeters werken bijna allemaal op dit principe.

Zover ben ik persoonlijk nog niet ,maar de datum word wel meegegeven. hoe ik ie automatische datalogger moet gebruiken daar ben ik nog niet van op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0
Je kunt ook werken met datums die hebben echter als nadeel dat je dan ook echt elke week op dezelfde dag dit moet opnemen (of in de database invoeren :) )

Dan is het dus niet je record_ID maar is het 7 dagen terug. Dan kun je dus records eruit halen als je maar blijft zorgen voor elke week een record met een datum van 7 dagen later :D

 

Er zijn vele wegen naar een vorig record :D:D

Ik heb het voorbeeldje van Felix even aangepast zodat je het verschil ziet en meteen ziet wat Felix bedoelt met het wissen van een record.

heb dit probleem ook al ontdekt, heb toen mijn id handmatig aangepast en het volgnummer gecorrigeerd . dit zal natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...