marcelboot Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Wat is er aan de hand als een tijdelijk bestand niet kan worden aangemaakt. De schijf is niet vol en de schrijfrechten kloppen ook. ben benieuwd. Quote Link to comment
0 rmw Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Eerste vraag is natuurlijk: wat voor omgeving? Mac? Windows? Citrix? Ik heb het in een Citrix omgeving gehad, omdat bij het aanloggen de windows variabele TEMP niet voor de gebruikers werd gezet en gewoon naar C:\Windows\Temp stond te wijzen, waar niemand bij mocht. TEMP gezet in het aanlog script en het werkte. Geen idee eerlijk gezegd wat er bij Unix/OSX voor beschikbaar is, maar daar nog nooit problemen gehad. HTH rmw Quote Link to comment
0 hbrendel Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Syntax van het bestandspad? Quote Link to comment
0 Felix Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 7, 2013 Author Share Posted December 7, 2013 Op de Mac draait alles perfect, maar op de Win pc geeft het die fout. Hoe kom ik daar verder? (ben niet zo thuis in Winpc's eerlijk gezegd) Quote Link to comment
0 rmw Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 De Mac neemt genoegen met een bestandsnaam zonder "file:" Dus Get ( TemporaryPath ) & "test.xml" doet het op de Mac goed, maar op Windows moet daar (soms, dat is om het eenduidig en doorzichtig te houden ) "file:" voor en wordt het dus "file:" & Get ( TemporaryPath ) & "test.xml" Om zeker te weten hoe een bestandsnaam eruit moet zien, kies ik vaak eerst een bestaand bestand en bouw dan op basis daarvan mijn eigen pad. Voor de volledigheid: "filewin:" en "filemac:" en "imagewin:" en "imagemac:" worden wel door FM zelf gegenereerd, maar de praktijk leert dat "file:" alleen op Windows voldoende is. HTH rmw Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 7, 2013 Author Share Posted December 7, 2013 Ik ga het morgen meteen proberen. Dank zo ver. marcel Quote Link to comment
0 marcelboot Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 Dit bleek inderdaad de oplossing. Het werkt nu zoals ik het bedoeld heb dank nogmaals Quote Link to comment
Question
marcelboot
Wat is er aan de hand als een tijdelijk bestand niet kan worden aangemaakt. De schijf is niet vol en de schrijfrechten kloppen ook.
ben benieuwd.
7 answers to this question
Recommended Posts