Ga naar inhoud
  • 0

Get(Tijdelijk pad) geeft foutmeldig


marcelboot

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerste vraag is natuurlijk: wat voor omgeving?

Mac?

Windows?

Citrix?

 

Ik heb het in een Citrix omgeving gehad, omdat bij het aanloggen de windows variabele TEMP niet voor de gebruikers werd gezet en gewoon naar C:\Windows\Temp stond te wijzen, waar niemand bij mocht. TEMP gezet in het aanlog script en het werkte.

Geen idee eerlijk gezegd wat er bij Unix/OSX voor beschikbaar is, maar daar nog nooit problemen gehad.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

De Mac neemt genoegen met een bestandsnaam zonder "file:"

 

Dus

Get ( TemporaryPath ) & "test.xml"

doet het op de Mac goed, maar op Windows moet daar (soms, dat is om het eenduidig en doorzichtig te houden :evil: ) "file:" voor en wordt het dus

"file:" & Get ( TemporaryPath ) & "test.xml"

Om zeker te weten hoe een bestandsnaam eruit moet zien, kies ik vaak eerst een bestaand bestand en bouw dan op basis daarvan mijn eigen pad.

 

Voor de volledigheid:

"filewin:" en "filemac:" en "imagewin:" en "imagemac:" worden wel door FM zelf gegenereerd, maar de praktijk leert dat "file:" alleen op Windows voldoende is.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...