Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe database, nieuwe problemen


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

ik ben gestart met het maken van een nieuwe database, echter ik weet niet hoe ik automatisch een veldinhoud van een veld uit een portaal in mijn tabel kan krijgen, daarbij moet ook nog automatisch gesorteerd (geselecteerd) worden. Ik zal proberen uiteen te zetten wat ik wil maken.

Ik heb een artikel op mijn website, met een unieke code, deze staan in het tabel "artikel website" , dit artikel wordt echter bij verschillende leveranciers ingekocht, en daar zit het probleem in. Ik heb dus ook een tabel "artikel leverancier" deze heb ik dmv een "artikel join" tabel aan elkaar gerelateerd, omdat 1 website artikel meerder leveranciers kan hebben. tot zover gaat het goed. De voorraad in is een tabel "voorraadtransactie in" gerelateerd aan de tabel "artikel leverancier" en de tabel "voorraadtransactie uit" is gerelateerd aan de tabel "artikel website" . Dus ook het overzicht van "huidig voorraad niveau" is op orde, echter nu wil ik dat automatisch de artikelcode van de goedkoopste leverancier wordt gekozen als "bestelcode" , en daar zie ik op dit moment geen oplossing voor.

 

iemand die mij verder kan helpen?

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een nieuw, niet echt probleem, maar toch......

 

Ik heb vanuit mijn bestaande database artikelen geëxporteerd naar mijn nieuwe database , naar het tabel "artikel leverancier" .

Nu wil ik deze artikelen koppelen aan het tabel "artikel website" alles gaat goed, eigenlijk supergoed, dus dan wordt je steeds luier en brutaler :mrgreen:

Zo heb ik een tijdelijke script gefabriceerd die zelf het juiste "artikel leverancier" aan de "artikel website" koppel. Dit allemaal door tijdelijke velden en kopiëren.

Deze kan ik dadelijk dus direct weer verwijderen zodat mijn database netjes opgeruimd blijft :D

Echter nu moet ik per artikel op de knop drukken, dat dus zo'n 6000 maal 8O

Ik heb ooit iets gehoord over een "loop" ? maar ook dat deze niet wil stoppen als je het fout doet, kan iemand mij vertellen hoe ik kan zorgen dat ie automatisch het script herhaal totdat ie bij record nr 546666477748888 (okay soms overdrijf ik een beetje) is ?

Link naar reactie
  • 0

Wat doe ik fout?

 

mijn tabel "artikel website" is gerelateerd aan een tabel "marge groep join" vervolgens is de tabel "marge groep" ook gerelateerd aan de tabel "marge groep join" .

een "kortingsgroep" bevat meerdere "website artikelen", dus in de tabel "marge groep join" worden de records aangemaakt.

Tot nu toe gaat alles goed, maar .......... :mrgreen:

In mijn layout "artikel website" kan ik de groep die ik wil relateren aan het artikel wel kiezen, dat gaat goed. Echter ik wil naast dit veld een veld hebben waar automatisch het veld met de "naam marge groep" wordt ingevuld............... helaas het blijft leeg :roll::roll:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...