Gerard Exis Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Beste mensen, als ik in het databeheer gaat (waar je dus ook de relaties maakt, tabellen etc...) kan ik per tabel velden aanmaken. In deze layout wil ik graag het eerste veld breder hebben, nu moet ik iedere keer na het openen dmv slepen de velden breder maken. Is dit niet in te stellen ? Quote Link to comment
0 Felix Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Gerard Exis Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Nou, als zelfs jij geen oplossing hebt, ................. Quote Link to comment
0 Hatsaflats Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Je kan je ook afvragen of je je veldnamen niet te lang maakt. Met lange veldnamen, verlies ik altijd snel het overzicht in scripts en de relatietabel. Ze zijn ook niet altijd duidelijk in de dropdown menu's met toewijzen. Meestal verzin ik een (logische) code met afkortingen ofzo, en meld ik, indien nodig, in de opmerkingen waar het veld exact voor dient. succes! Quote Link to comment
0 Gerard Exis Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Beste Hatsaflats, je slaat de spijker op z'n kop. Juist om het nu eens overzichtelijk en begrijpbaar te houden voor mij heb ik inderdaad vrij lange namen gebruikt (dacht er zelfs aan om de namen in hoofdstukken op te delen ). Ik ga inderdaad maar eens verzinnen hoe ik dat beter kan doen. Quote Link to comment
0 Hatsaflats Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Hier een voorbeeldje hoe ik het doe. Ter inspiratie Quote Link to comment
0 Gerard Exis Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 als ik dat zo moet doen, worden de mensen gek hier, constant post van mij om te helpen navigeren in mijn eigen database in ieder geval bedankt voor de inspiratie. Quote Link to comment
Question
Gerard Exis
Beste mensen,
als ik in het databeheer gaat (waar je dus ook de relaties maakt, tabellen etc...) kan ik per tabel velden aanmaken.
In deze layout wil ik graag het eerste veld breder hebben, nu moet ik iedere keer na het openen dmv slepen de velden breder maken.
Is dit niet in te stellen ?
6 answers to this question
Recommended Posts