Ga naar inhoud
  • 0

Hoe pas ik de maat van een veld in het beheer aan?

Gerard Exis

Vraag

Geplaatst:

Beste mensen,

als ik in het databeheer gaat (waar je dus ook de relaties maakt, tabellen etc...) kan ik per tabel velden aanmaken.

In deze layout wil ik graag het eerste veld breder hebben, nu moet ik iedere keer na het openen dmv slepen de velden breder maken.

Is dit niet in te stellen ?

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je kan je ook afvragen of je je veldnamen niet te lang maakt.

Met lange veldnamen, verlies ik altijd snel het overzicht in scripts en de relatietabel. Ze zijn ook niet altijd duidelijk in de dropdown menu's met toewijzen.

Meestal verzin ik een (logische) code met afkortingen ofzo, en meld ik, indien nodig, in de opmerkingen waar het veld exact voor dient.

succes!

• 0
Geplaatst:

Beste Hatsaflats, je slaat de spijker op z'n kop.

Juist om het nu eens overzichtelijk en begrijpbaar te houden voor mij heb ik inderdaad vrij lange namen gebruikt (dacht er zelfs aan om de namen in hoofdstukken op te delen :mrgreen: ). Ik ga inderdaad maar eens verzinnen hoe ik dat beter kan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...