Freaky Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Wens een script serverside te laten lopen op een mac via schedules Deze verstuurt een file in bijlage die op een windowsserver staat Maar ik slaag er niet in het juiste path van de bijlage in te stellen Op dezelde mac benader ik de file via client fmpro en krijg hetvolgende path : filemac:/bedrijfsnaam/1Data/Link_Fp7/Dagbezetting.pdf Run ik deze via client fmpro op deze mac , dan werkt het perfect. Moet hier iets aan gewijzigd worden om via filemakerserver te werken ? Alvast bedankt Quote
0 Infomatics Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 FileMaker server kan niet buiten zijn eigen mappen kijken, dus de desktop map en de temp map in de FM server map. Dus je moet de bestanden daar ergens neer zetten zodat FMS ze kan zien. Groet, Ruben Quote
0 Freaky Posted April 30, 2014 Author Posted April 30, 2014 Bedankt voor het teleurstellend antwoord Quote
0 rmw Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Het mooie van een server side script is dan wel weer dat je het vooraf kan laten gaan door een shell script. Dus zet het bestand via een shell script op een plek waar FMS er wel bij kan en run dan je FM script. HTH rmw PS. Of voer een shell script uit via het applescript commando van FM zelf....maar ik weet niet zeker of dat server side compatible is.... Quote
Question
Freaky
Wens een script serverside te laten lopen op een mac via schedules
Deze verstuurt een file in bijlage die op een windowsserver staat
Maar ik slaag er niet in het juiste path van de bijlage in te stellen
Op dezelde mac benader ik de file via client fmpro en krijg hetvolgende path :
filemac:/bedrijfsnaam/1Data/Link_Fp7/Dagbezetting.pdf
Run ik deze via client fmpro op deze mac , dan werkt het perfect.
Moet hier iets aan gewijzigd worden om via filemakerserver te werken ?
Alvast bedankt
4 answers to this question
Recommended Posts