Ga naar inhoud
  • 0

Geheugengebruik FMServer


hans erik

Vraag

Ik draai FMSA op een MacMini met OSX10.8.4.

Deze heeft 8 Gbyte RAM.

Als ik de Mac herstart en FMSA dus met een schone lei begint, is er 1,64 GB 'active'. Dat is onder andere het geheugen dat FMSA gebruikt. Stel je de cache hoger in dan gaat ook dit active memory omhoog.

Maar als ik de server console een backup laat draaien, komt er ineens 1,62 Gbyte 'inactive' geheugen bij dat dus niet meer vrij gegeven wordt. Hoe zit dat? Gebruikt het backup proces dat geheugen en wordt het de volgende keer hergebruikt?

 

Ik zie dat er na een volgende backup run geen extra geheugen bij lijkt te komen ( inactief blijft op 1,6 GB staan).

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, je hebt gelijk. Inactive wil dus niet zeggen dat er een memory leak is.

 

Ik heb wel een aanvullende vraag: ik draai bij een klant FM12 Server op een MacMini late 2012 (laatste model dus):

FMSA 12.0.5

Java 7 update 55

MacOSX 10.8.2

 

Die OSX versie moet denk ik wel naar 10.8.5 maar heeft het zin om naar Mavericks te upgraden? Of voegt dat eigenlijk niks toe?

 

NB ik ben altijd een beetje behoudend met major upgrades op dit soort productiemachines.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...