Jump to content
  • 0

Snelheid WebDirect onafhankelijk van internetverbinding


caroline

Question

Posted

Dag iedereen,

 

Verschillende mensen gebruiken onze Filemaker database nu al een tijdje zonder grote probelemen. Nu is er gisteren een nieuwe gebruiker die meldde dat het consulteren van de database ontzettend traag gaat en het bijna onmogelijk is om opzoekingen te doen. Het openen van een tab in de database duurt ongeveer 30 sec.

 

Heb hen gevraagd naar hun internetsnelheid en die is even snel als bij ons. Daaraan kan het niet liggen. Iemand met veel trager internet heeft geen problemen om data op te vragen in WebDirect.

Ik heb ook gevraagd of ze kunnen nagaan of poorten 80 en 443 niet geblokkeerd zijn op hun firewal, maar dat is niet het geval.

 

Weet iemand aan wat het kan liggen?

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Pff,, da's lastig te zeggen zonder meer informatie. Maar als het maar bij één gebruiker is, zal het probleem waarschijnlijk ook bij die gebruiker liggen. (Of althans zijn computer / software).

 

Om dat te testen kun je vragen of de problemen er ook zijn met een andere browser (Chrome, Explorer, Safari, etc...).

Als dat het probleem oplost, maar de gebruiker wil toch met de oorspronkelijke browser werken, dan zal die browser op z'n minst opgeschoond moeten worden: coockies, history, en cache, etc...).

Of rigoureuzer: een schone installatie van het besturingssysteem.

 

Als dat het niet oplost zul je met behulp van Filemaker Server Admin Console de statistieken bekijken op het moment dat de gebruiker de problemen ervaart. Op die manier kun je redelijk goed een diagnose stellen.

  • 0
Posted

Bedankt voor je reactie Richard. Het is inderdaad een lastige. Ik heb zelf ook niet veel informatie. Weet wel dat het met een andere browser iets beter ging. Lijkt me wel raar dat het opschonen zou kunnen helpen, maar ik ga het voorstellen!

 

Zal ook eens naar de console kijken!

  • 0
Posted

Je kan voordat je aan een schone installatie begint, eerst eens een ander werkstation proberen, dan weet je of het probleem aan dat werkstation ligt of niet. Gaat het op een ander werkstation, vanaf dezelfde internetaansluiting wel snel, dan moet je het probleem inderdaad op dat werkstation zoeken en is een schone installatie eventueel een optie.

 

Als het dan niet aan dat werkstation ligt kan je eens met dezelfde account vanaf een andere internetaansluiting testen. (bij voorkeur een waarvan je weet dat andere account wél normaal kunnen werken). Als dat nog steeds langzaam gaat, dan is er mogelijk iets met het account ('k zou niet weten wat)

 

Gaat het op een andere internetaansluiting echter wél snel, dan is er misschien sprake van een DNS-probleem, vraag daar de systeembeheerder het beste voor, want dat kan de domaincontroller zijn of de router of dns van de provider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...