Ga naar inhoud
  • 0

Snelheid WebDirect onafhankelijk van internetverbinding


caroline

Vraag

Dag iedereen,

 

Verschillende mensen gebruiken onze Filemaker database nu al een tijdje zonder grote probelemen. Nu is er gisteren een nieuwe gebruiker die meldde dat het consulteren van de database ontzettend traag gaat en het bijna onmogelijk is om opzoekingen te doen. Het openen van een tab in de database duurt ongeveer 30 sec.

 

Heb hen gevraagd naar hun internetsnelheid en die is even snel als bij ons. Daaraan kan het niet liggen. Iemand met veel trager internet heeft geen problemen om data op te vragen in WebDirect.

Ik heb ook gevraagd of ze kunnen nagaan of poorten 80 en 443 niet geblokkeerd zijn op hun firewal, maar dat is niet het geval.

 

Weet iemand aan wat het kan liggen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pff,, da's lastig te zeggen zonder meer informatie. Maar als het maar bij één gebruiker is, zal het probleem waarschijnlijk ook bij die gebruiker liggen. (Of althans zijn computer / software).

 

Om dat te testen kun je vragen of de problemen er ook zijn met een andere browser (Chrome, Explorer, Safari, etc...).

Als dat het probleem oplost, maar de gebruiker wil toch met de oorspronkelijke browser werken, dan zal die browser op z'n minst opgeschoond moeten worden: coockies, history, en cache, etc...).

Of rigoureuzer: een schone installatie van het besturingssysteem.

 

Als dat het niet oplost zul je met behulp van Filemaker Server Admin Console de statistieken bekijken op het moment dat de gebruiker de problemen ervaart. Op die manier kun je redelijk goed een diagnose stellen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Richard. Het is inderdaad een lastige. Ik heb zelf ook niet veel informatie. Weet wel dat het met een andere browser iets beter ging. Lijkt me wel raar dat het opschonen zou kunnen helpen, maar ik ga het voorstellen!

 

Zal ook eens naar de console kijken!

Link naar reactie
  • 0

Je kan voordat je aan een schone installatie begint, eerst eens een ander werkstation proberen, dan weet je of het probleem aan dat werkstation ligt of niet. Gaat het op een ander werkstation, vanaf dezelfde internetaansluiting wel snel, dan moet je het probleem inderdaad op dat werkstation zoeken en is een schone installatie eventueel een optie.

 

Als het dan niet aan dat werkstation ligt kan je eens met dezelfde account vanaf een andere internetaansluiting testen. (bij voorkeur een waarvan je weet dat andere account wél normaal kunnen werken). Als dat nog steeds langzaam gaat, dan is er mogelijk iets met het account ('k zou niet weten wat)

 

Gaat het op een andere internetaansluiting echter wél snel, dan is er misschien sprake van een DNS-probleem, vraag daar de systeembeheerder het beste voor, want dat kan de domaincontroller zijn of de router of dns van de provider

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...