Ga naar inhoud
  • 0

layout als bericht versturen


bongertman

Vraag

Beste mensen,

 

Vanuit diverse gegevens en de nodige tekst, heb ik een layout gemaakt.

 

Nu wil ik deze layout als bericht plakken in een email. De layout kopieren in een scriptstap is geen probleem.

Maar wil ik vervolgens met de volgende scriptstap mail verzenden, dan komt er een probleem.

Ik heb de tekst in een tijdelijk veld geplakt. Als ik dit containerveld vervolgens selecteer als bericht, krijg ik in de verzonden mail als bericht een ?

Hij herkend de inhoud niet. Als ik een handmatige email maak en ik plak met contr V mijn klembord, krijg ik mijn layout keurig geplakt. Maak ik een denkfout, stel ik iets verkeerd in of lukt het op deze wijze geheel niet.

 

De inhoud van mijn layout in een pdf als bijlage plakken lukt niet. Er zijn een paar ontvangers waar een pdf als bijlage niet door de virus scanner komt.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou die paar ontvangers vragen om hun spam/virus programma aan te passen dat PDF wel gewoon wordt geaccepteerd :D

Mocht dit niet mogelijk zijn (zou niet weten waarom niet?) dan zou ik een verzamel veld maken van alle velden op je layout en dat verzamelveld dus als tekst bestand in je mail opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Het antwoord op mijn vraag staat er niet bij en na wat speuren vrees ik dat het ook niet zal lukken wat ik wil.

 

We doen zaken met een grote internationale firma. Alle orders lopen via een Amerikaanse site. daar worden gewoon alle berichten met een bijlage als spam aangemerkt en worden zonder waarschuwing verwijderd.

 

ik wil dus mijn order - samengesteld uit diverse records, nummers en tekst - in het bericht plakken. In mijn layout kan ik alles prima opmaken en bij de meeste firmás kan hij als PDF worden toegevoegd. Maar bij deze ene firma wil dat niet.

 

Tja en voordat een multinational zijn systemen aanpast voor mij.............

 

Iemand nog een idee?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wim

Link naar reactie
  • 0

knip

ik wil dus mijn order - samengesteld uit diverse records, nummers en tekst - in het bericht plakken.

knip

Ik begrijp dan nog steeds niet goed waarom je niet alle info kunt verzamelen in een tekst veld en dat als email verzenden?

Ook je opmerking ergens anders dat je de info in een container veld zet is voor mij ook niet duidelijk?

Een verzamel veld is toch dan een optie. Geef anders eens een voorbeeld bestandje zodat duidelijk is welke info je wilt verzamelen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...