Ga naar inhoud
  • 0

Help, ik ben helemaal nieuw met Filemaker


Weerwag

Vraag

Hallo,

 

Voorheen heb ik veel gedaan met Dbase III & Clipper.

Momenteel wil ik starten met Filemaker Pro maar ik loop tegen iets aan, wellicht dat het iets is dat helemaal niet kan.

 

Ik wil in 1 beeldscherm 3 verschillende bestanden gebruiken welke middels een uniek nummer aan elkaar gekoppeld zijn, bijvoorbeeld: Klantenbestand met NAW, Factuurbestand met factuurregels en een Artikelenbestand.

 

In 1 beeldscherm wil ik na ingaven van het unieke nummer (klantnummer) alle gegevens zien, dit zijn: klantgegevens, factuurgegevens (totaal gegevens).

Kies ik een van de factuurregels (totaalregel), dan wil ik alle losse factuurregels van de desbetreffende factuur zien.

 

Als ik de bestanden aan elkaar koppel en een invoerscherm maak, krijg ik echter steeds alleen de mogelijkheid om de klantgegevens in te voeren.

Zelf als ik apart het factuurbestand open, blijft het systeem alleen op de klantgegevens staan.

 

Wat doe ik verkeerd? Kan het wel wat ik wil? Weet iemand wat ik eventueel verkeerd doe? of kan iemand mij een eenvoudig voorbeeld sturen?

 

Ik speurde ook het internet af naar een cursus, ik bedoel niet een cursus van 800 euro of meer, maar kan gewoon niets vinden. Iemand raad in deze?

 

Graag jullie reactie!

 

weerwag@gmail.com

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weerwag, welkom op het forum hier zul je zeker je vragen beantwoord krijgen en deze vraag die je stelt is zelfs al meerdere malen langs gekomen hier :D Je vraagt meteen een complete set en ik denk zelf dat je verstandig er aan doet om eerst eens te kijken hoe het werkt met de relaties die zijn immers belangrijk voor een goed werkende database. Je praat over 3 bestanden maar ik denk dat er meerdere tabellen aanwezig zijn. (factuur en factuur regels zijn er 2). Gebruik de zoek functie eens en kijk eens naar wat antwoorden en vragen en eventueel voorbeelden die geplaatst zijn. Samen het de help file van FMP kun je veel al vinden om te starten.

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...