Ga naar inhoud
  • 0

Help, ik ben helemaal nieuw met Filemaker


Weerwag

Vraag

Hallo,

 

Voorheen heb ik veel gedaan met Dbase III & Clipper.

Momenteel wil ik starten met Filemaker Pro maar ik loop tegen iets aan, wellicht dat het iets is dat helemaal niet kan.

 

Ik wil in 1 beeldscherm 3 verschillende bestanden gebruiken welke middels een uniek nummer aan elkaar gekoppeld zijn, bijvoorbeeld: Klantenbestand met NAW, Factuurbestand met factuurregels en een Artikelenbestand.

 

In 1 beeldscherm wil ik na ingaven van het unieke nummer (klantnummer) alle gegevens zien, dit zijn: klantgegevens, factuurgegevens (totaal gegevens).

Kies ik een van de factuurregels (totaalregel), dan wil ik alle losse factuurregels van de desbetreffende factuur zien.

 

Als ik de bestanden aan elkaar koppel en een invoerscherm maak, krijg ik echter steeds alleen de mogelijkheid om de klantgegevens in te voeren.

Zelf als ik apart het factuurbestand open, blijft het systeem alleen op de klantgegevens staan.

 

Wat doe ik verkeerd? Kan het wel wat ik wil? Weet iemand wat ik eventueel verkeerd doe? of kan iemand mij een eenvoudig voorbeeld sturen?

 

Ik speurde ook het internet af naar een cursus, ik bedoel niet een cursus van 800 euro of meer, maar kan gewoon niets vinden. Iemand raad in deze?

 

Graag jullie reactie!

 

weerwag@gmail.com

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0