Jump to content
  • 0

FMP URL

bigbadwolf

Question

Posted

Het heeft af en toe zo zijn voordelen eens in de boeken te duiken.

Zo ben ik er bij gekomen dat je via fmp:// vanuit je browser een database kunt aanspreken.

Alleen loop ik nog wel tegen wat onvolkomenheden aan die toch niet helemaal (of helemaal niet) zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Probleem 1 is het openen op mijn Mac. Als ik een url in mijn browser test fmp://user:pass@hostadres/database dan plakt hij er automatisch .fmp12 achter. Da’s natuurlijk niet erg als ik alleen de database wil openen. Het gaat echter mis als ik met &scriptnaam een script wil laten openen, snapt FileMaker er helemaal niets meer van.

Het spijtige is dat het op mijn PC wel werkt (moet ik helaas toegeven dat het daar toch beter werkt... :wink: ).

Probleem 2 is (ook op de PC) dat ik wel een script kan laten triggeren, maar een variabele meegeven lukt niet.

Bijvoorbeeld:

fmp://user:pass@hostadres/database/?script=scriptnaam&parameter=tekst

werkt dus niet. Het script wordt aangesproken, maar de variabele komt niet mee.

Iemand al ervaringen met deze methode? Zie ik iets over het hoofd?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dan zal ik wel weer de pech hebben om onder 10.9.4 te werken...

Het was mij overigens niet duidelijk dat &param een gereserveerd woord is.

Zal morgen een nieuwe poging wagen als ik op kantoor ben.

• 0
Posted

Natuurlijk had ik kunnen weten data param een gereserveerd woord was, maar blijkbaar heeft de frustratie dat het in eerste instantie niet lukte ervoor gezorgd dat ik even niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is.

In ieder geval bedankt voor het testen, dan weet ik dat het in theorie zou moeten werken.

Morgen een nieuwe poging (gelukkig hebben we meerdere Mac’s).