Ga naar inhoud
  • 0

FMP URL


bigbadwolf

Vraag

Het heeft af en toe zo zijn voordelen eens in de boeken te duiken.

Zo ben ik er bij gekomen dat je via fmp:// vanuit je browser een database kunt aanspreken.

 

Alleen loop ik nog wel tegen wat onvolkomenheden aan die toch niet helemaal (of helemaal niet) zijn zoals ze zouden moeten zijn.

 

Probleem 1 is het openen op mijn Mac. Als ik een url in mijn browser test fmp://user:pass@hostadres/database dan plakt hij er automatisch .fmp12 achter. Da’s natuurlijk niet erg als ik alleen de database wil openen. Het gaat echter mis als ik met &scriptnaam een script wil laten openen, snapt FileMaker er helemaal niets meer van.

Het spijtige is dat het op mijn PC wel werkt (moet ik helaas toegeven dat het daar toch beter werkt... :wink: ).

 

Probleem 2 is (ook op de PC) dat ik wel een script kan laten triggeren, maar een variabele meegeven lukt niet.

 

Bijvoorbeeld:

fmp://user:pass@hostadres/database/?script=scriptnaam&parameter=tekst

werkt dus niet. Het script wordt aangesproken, maar de variabele komt niet mee.

 

Iemand al ervaringen met deze methode? Zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Natuurlijk had ik kunnen weten data param een gereserveerd woord was, maar blijkbaar heeft de frustratie dat het in eerste instantie niet lukte ervoor gezorgd dat ik even niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is.

 

In ieder geval bedankt voor het testen, dan weet ik dat het in theorie zou moeten werken.

Morgen een nieuwe poging (gelukkig hebben we meerdere Mac’s).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...