Jump to content
  • 0

Assisted Instal text op Mac

Bruno VDK

Question

Posted

Ik moet een FM 13 install doen op een MacBook Pro.

Voor al de installs geef ik de nodige parameters in in de Assisted Install file voor de install.

Ik slaag er niet in de parameters in de file te krijgen omdat de text file:

1. locked is

2. read only is

Er kan wel een duplicate gemaakt worden, maar die kan dan niet op de juiste plaats terechtkomen want de "device" is Read Only....

De basis file is een *.dmg.

Als ik daarop klik, zet de Mac een soort icoon op de desktop.

Daarin zit een *.pkg file en de Assisted Install.txt file.

Op de pkg klikken start de install, maar dat is te vroeg. De Assisted Install moet eerst aangepast worden.

Hoe doen jullie Mac guys dat?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Da's heel simpel:

Sleep alles uit de gemounte dmg naar je desktop of een andere map

Pas de assisted install aan

Gebruik een programma'tje zoals bijvoorbeeld Any2DMG (uit de appstore) om van dat het geheel (*.pkg, Assisted Install én Extra's) een dmg te maken

• 0
Posted

Bedankt, maar of DAT simpel is ?

Waar halen de Mac guys het vandaan dat een Mac gemakkelijker is dan een Win pc ?

Daar moet ik enkel de tekst aanpassen en dat is het. Geen gerommel met slepen ander programma etc...

Eens dit project gedaan is gooi ik alle Macs buiten. Wie ze wil kan ze komen halen.

Het enige wat ik graag met een Mac doe is drag to the roof and drop.....

• 0
Posted
Waar halen de Mac guys het vandaan dat een Mac gemakkelijker is dan een Win pc ?

Daar moet ik enkel de tekst aanpassen en dat is het. Geen gerommel met slepen ander programma etc...

Ik werk structureel multiplatform, met het zwaartepunt op windows en vind het dit op beide platform even simpel. Op windows moet je eerst de .exe uitpakken en daarin de "assisted install" aanpassen en vervolgens weer "inpakken" om het te distribueren.

Dát hoef je niet te doen, je kan het laten bij uitpakken en aanpassen, volgens mij is dat op mac en win evenveel werk.

De dmg van de mac is alleen een read-only virtuele harde schijf.

drag to the roof and drop..
dat noem ik: Nakijken :-)