Ga naar inhoud
  • 0

problemen editen en plakken


jw

Vraag

Beste medeontwikkelaars,

Met de komst van FM12 en 13 heb ik veel gedoe in het layoutwerk.

Ik ontwikkel op de Mac onder 10.9.

 

1 - Bijna iedere keer als ik een object in een layout aanklik, dan verplaatst het object een pixel.

Dus moet ik dan steeds weer met Cmd-Z weer corrigeren.

 

2 - maar ook, bij het plakken krijg ik soms de melding dat dat niet kan omdat ze in verschillende lagen zitten of zo, zeg maar deels net buiten een portaal of tabvenster.

 

3 - En dan het kopiëren en direct horizontaal of verticaal verplaatsen werkt niet meer.

 

Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaan jullie hier mee om?

Joost,

Dhaag database techniek - Wageningen

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder windows heb ik gelukkig dit soort problemen niet.

 

Tenminste...

 

1. Heel af en toe betrap ik FM er op dat iets een pixel of punt is verschoven. Maar het is zelden het geval.

 

2. Lagen: Een object plakken op een tabblad zonder te verschuiven, Filemaker plakt hem dan op een aparte laag.

Het even heen en weer verschuiven van het object lost dit probleem op en orienteert het object zich op de laag waar het op past.

 

3. Conversie: Knoppen geven vanuit de geconverteerde situatie problemen. Ik vervang ze altijd volledig voor nieuwe knoppen omdat ik de oude knoppen niet vertrouw. Niet qua vormgeving, niet qua werking en ook niet qua toewijzing aan een thema. 't Is alleen erg veel en secuur werk.

 

4. Samengestelde objecten (gegroepeerd) die in verschillende lagen zitten is vragen om problemen bij kopieren / plakken.

 

5. Objecten die op slot gezet zijn worden soms wel, soms niet in de kopieeractie betrokken.

 

Het zijn details waarop het fout gaat. Veel last heb ik er niet van.

Link naar reactie
  • 0

dankje voor je antwoord.

ik ben blij met je antwoord, kort gezegd, gewoon doorgaan en na verloop van tijd ben ik weer gewend aan versie13 en wil niet meer terug. Zoiets had ik ook van 6 naar 7 en van 10 naar 11.

Alleen, die themes, die moet ik nog naar mijn hand weten te zetten.

Joost

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...