Maloud Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 In een Titulatuurveld staat 'Dhr.' of 'Mevr.' of ',' of 'Bedr.' en ik wil (graag) dat in een ander veld tevoorschijn komt i.p.v. Dhr. een A i.p.v Mevr. een B i.p.v. Bedr. een C i.p.v. , een A Ik heb al diverse dingen geprobeerd en kom er ook met de hulppagina niet uit. Bijvoorbeeld: If [Tabel1::Provincie = "NH"] Script uitvoeren ["Btw en totaal NH berekenen"] Else Script uitvoeren ["Totaal berekenen"] End If Wie kan me even op het goede spoor zetten - Bij voorbaat dank. Louis Quote
0 Infomatics Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Hoi Louis, Als je in het andere veld een case formule zet dan moet het werken: case( Titulatuur = "Dhr." ; "A"; Titulatuur = "Mevr." ; "B"; Titulatuur = "Bedr." ; "C"; Titulatuur = "," ; "A"; "") Als het aantal opties in Titulatuur te groot wordt, of kan veranderen kun je ook overwegen om de verschillende opties met het gewenste wijzig waarde in een gerelateerde tabel te zetten zodat je de wijzig waarde kunt ophalen. Groet, Ruben Quote
0 Maloud Posted September 29, 2014 Author Posted September 29, 2014 Hoi Louis, Als je in het andere veld een case formule zet dan moet het werken: case( Titulatuur = "Dhr." ; "A"; Titulatuur = "Mevr." ; "B"; Titulatuur = "Bedr." ; "C"; Titulatuur = "," ; "A"; "") Als het aantal opties in Titulatuur te groot wordt, of kan veranderen kun je ook overwegen om de verschillende opties met het gewenste wijzig waarde in een gerelateerde tabel te zetten zodat je de wijzig waarde kunt ophalen. Groet, Ruben Quote
Question
Maloud
In een Titulatuurveld staat 'Dhr.' of 'Mevr.' of ',' of 'Bedr.' en ik wil (graag) dat in een ander veld tevoorschijn komt
i.p.v. Dhr. een A
i.p.v Mevr. een B
i.p.v. Bedr. een C
i.p.v. , een A
Ik heb al diverse dingen geprobeerd en kom er ook met de hulppagina niet uit. Bijvoorbeeld:
If [Tabel1::Provincie = "NH"]
Script uitvoeren ["Btw en totaal NH berekenen"]
Else
Script uitvoeren ["Totaal berekenen"]
End If
Wie kan me even op het goede spoor zetten - Bij voorbaat dank.
Louis
2 answers to this question
Recommended Posts