Ga naar inhoud
  • 0

Portal Type Ahead


idmix.be

Vraag

Ik probeer volgende demo te implementeren in mijn filemaker-db.

 

http://www.nightwing.com.au/FileMaker/demosX/demoX03.html

 

Op bizarre manier krijg ik in mijn portaal geen records te zien met de door hen voorgestelde multilinekey.

 

Het enige verschil met hun oplossing is dat mijn cSearch_Key veld niet geïndexeerd kan worden omdat mijn calculatie van namen uit gerelateerde tabellen komt. Daarom heb ik mijn cSearch_Key veld geen calculatie maar een tekstveld gemaakt, met auto-enter van de calculatie.

 

Toch blijft mijn portaal leeg, tenzij ik de relatie verander naar x of naar ≠ bijvoorbeeld.

 

Iemand die me in de juiste richting kan krijgen om dit euvel opgelost te krijgen ?

 

Thanks

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je foreign-key (FK) veld niet is geïndexeerd, gaat het nooit werken, ook niet als het een gewoon tekst-veld is. Een FK moet worden geïndexeerd. Hoe? Dat is jouw pakkie aan en door je FK een tekstveld te maken, ben je al halverwege. Halverwege omdat je mogelijk de indexering van het FK-veld nog moet aanzetten. Indexering wordt alleen aangezet wanneer je op een veld zoekt of een relatie naar dat veld aanmaakt ... als je alleen de velddefinitie wijzigt, dan moet je zelf de indexering aanzetten, anders werkt het niet. (ga bij de opties, naar het tabblad opslag en zet daar de indexering aan)

Link naar reactie
  • 0

Je probleem is eenvoudig: er is geen reden dat het veld wordt gevuld, want bij aanmaak van het record moet het veld c_VoornaamNaam zijn gevuld, maar is dat niet want eerst moet via ID_Contact met PRS contact worden gemaakt, maar dat kan weer niet omdat je eerst (neem ik ff aan) een record maakt in CON en daarna pas is PRS.

 

Je hebt dus een probleem met je werkvolgorde .... de kip en het ei ... zal ik maar zeggen.

 

Ik weet niet precies wat je doel is, maar je kan je huidige pribleem oplossen door in de auto-enter-definitie van c_SearchKey de volgende formule in te vullen:

If ( Self = "" ; c_VoornaamNaam ; Self )

en vervolgens alle waarden in c_SearchKey te vervangen met een lege waarde, dan wordt door de voorgaande auto-enter éénmalig de waarde in c_SearchKey gecorrigeerd.

Link naar reactie
  • 0

Hey Menno, de kip of het ei is het probleem niet. :-)

 

Het einddoel is eigenlijk dat ik mijn portaal kan filteren op basis van waardes in een veld. Het is dus niet de bedoeling nieuwe contacten aan te maken, maar vanuit de contactenlijst een selectie te kunnen maken. In de demo wordt het portaal gefilterd op basis van een "invoer/g_filter veld"

 

Als er dus geen waardes in het filterveld aanwezig zijn, zou het portaal alle records moeten weergeven, maar dat is dus bij mij niet het geval.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar de reden waarom dat niet het geval is.

Link naar reactie
  • 0

Jouw veld c_SearchKey blijft leeg en zolang je die niet vult en bijhoudt, dan werkt je filter gewoon nooit.

 

Ik heb jouw bestand even aangepast, zoals ik eerder heb voorgesteld en een scirptje toegevoegd waarmee je c_SearchKey kan vullen en gevuld kan houden cq bijwerken.

 

Als er geen waarden in het filterveld g_Filter_Mkey staan, dan wordt er niets getoond en dat is ook logisch. Wil je alles zien, dan moet je in g_Filter_Mkey

0
zz

invullen

 

succes :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...