Jump to content
  • 0

on TabSwitch...zucht

hans erik

Question

Posted

Het blijft modderen met tabpanels.

Ik moet weten op welke tab de gebruiker heeft geklikt.

Dat is me uiteindelijk gelukt, door een script te activeren met onTabSwitch en dan in het script de functie Get(TriggerTargetPannel) aan te roepen. On ObjectEnter loopt alleen als je vanuit het toetsenbord naar de tab springt, en valt dus af.

Maar wat ik merkwaardig vind:

1. on TabSwitch is PRE-Event, dus het script loopt voordat het doelpanel actief wordt. Maar je kunt niet als scriptparameter Get(TriggerTargetPanel) meegeven, dat MOET in het script zelf uitgevoerd worden. Het is me een raadsel waarom of zie ik iets over het hoofd?

2. Get(TriggerTargetPanel) geeft 2 resultaten nl. een cijfer dat het nummer van de aangeklikte tab aangeeft en de naam van het hele tabpaneel.

MAAR:

Dat laatste is feitelijk overbodig want dat kun je net zo goed met een Get(ActiveLayoutObjectName) opvragen

Het eerste is eigenlijk best onderhoudsgevoelig, want als je met tabs gaat slepen omdat de klant de voorkeur geeft aan een andere rangschikking ben je de sjaak als je niet oplet. Het enige echte handige item, zijnde het tablabel (wat je kunt instellen met een formule maar wie doet dat) kun je nergens uitvragen...

3. Je kunt alles een naam geven behalve een tab. En de magische functie GetLayoutObjectAttribute (waar je een heel boek over kunt schrijven) is voor tab panels minder handig dan het lijkt.

Hoe moeilijk kan het zijn.

2 answers to this question

Recommended Posts