Ga naar inhoud
  • 0

decimaal probleem


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

Ik heb een het volgende aan de hand;

 

vanuit mijn website wordt in FM de kosten voor verzending gedownload, deze kosten komen in een tabel met overige gegevens zoals factuurnummer, verzendcode etc..

dus laten we zeggen staat in het veld "verzendkosten belast" een bedrag van 20,69.

Dan importeer ik via de websites van de koeriersdiensten alle gegevens : afgeleverd, data afgeleverd etc.. uiteindelijk (via download van het factuur van de koerier) heb ik ook een bedrag staan in het veld "verzendkosten betaald", in dit geval b.v 18,49. Dan heb ik in het veld resultaat 2,20 dit is dus de winst over de verzending (ter dekking van de administratie).

 

Tot zover gaat alles goed, echter in mijn layout welk ik als overzicht ter controle gebruik zie ik een fout, als het bedrag "verzendkosten belast" 20,70 is wordt dit als 20,7 geexporteerd vanuit de website. Daarna zie ik in mijn layout dat dit bedrag dan wordt omgezet naar 2,07 8O

 

Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Felix, je bent super, er zat inderdaad een berekening tussen de velden, was even een tijdelijke noodoplossing van mij :oops:

Ben er even goed voor gaan zitten en het probleem zit hem in de import, vanuit mijn website wordt in dit geval een bedrag als 20,70 (lei in dit geval, maar is niet van belang)

geexporteerd als 20.7

 

Nu heb ik een script gemaakt die automatisch bij import de . vervangt voor de ,

Dus nu krijg ik direct in mijn tabel 20,70 ipv 20.7.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...