Ga naar inhoud
  • 0

Datum notatie


Gerard Exis

Vraag

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt toch kom ik er niet uit. Bij mij doet het volgende probleem zich voor:

 

ik werk met 2 verschillende koeriers die mijn verkochte artikelen afleveren bij de klant. Natuurlijk heb ik alles (nou ja bijna alles :mrgreen: ) aan FM gehangen.

Dus ik kan controleren of dat er afwijkingen zijn in de ontvangen betalingen, verzendkosten en afleverdatum ...... en dit laatste gaat fout.

1 koerier werk met de "normale" datum 30-12-2014 andere werkt met 2014-12-30.

 

Dus ik krijg in mijn layout als een pakket door de laatste koerier is bezorgd in plaats van een datum een ? teken :?

 

Hoe kan ik dit oplossen ?

 

En natuurlijk voor iedereen hier alvast de beste wensen voor 2015 .

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb weer opnieuw de zoekfunctie gebruikt en verdere info gevonden :D

 

ik vond een berekening die ik heb toegepast, inderdaad wordt nu de juiste datum notatie gebruikt, echter de datum klopt niet :(

 

kan iemand mij uitleggen wat deze formule exact betekent of doet ?

 

Date (Middle ( Data chiatanta ramburs ; 5 ; 2); Middle ( Data chiatanta ramburs ; 7 ; 2 ) ; Left ( Data chiatanta ramburs ; 4))

 

data chiatanta ramburs is het veld waar dus de datum instaat maar met de verkeerde notatie (jaar,maand,dag)

 

ik wil graag leren hoe ik dit moet aanpassen, dus wat betekent de cijfers zoals ; 5 ; 2 7 ; 2 en 4

waarom staat er 2x middle in ?

 

hoop dat iemand mij dit kan uitleggen en dat ik zo leer om zelf dit soort problemen op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Date (Middle ( Data chiatanta ramburs ; 5 ; 2); Middle ( Data chiatanta ramburs ; 7 ; 2 ) ; Left ( Data chiatanta ramburs ; 4))

 

2014-12-31 is de datum >2 van 2014 =1e karakter 0=2e karakter van 2014 ....

 

Middle ( Data chiatanta ramburs ; 5 ; 2) > 5 is het 5e karakter in Data chiatanta ramburs . Dat is dus de eerste - de volgende 2 karakters geven altijd de maand

Middle ( Data chiatanta ramburs ; 7 ; 2 )> 7 is het 7e karakter in Data chiatanta ramburs . Dat is dus de tweede - de volgende 2 karakters geven altijd de dag

Left ( Data chiatanta ramburs ; 4) > bij left en right is er geen start omdat je onmiddellijk bij het 1 karakter start . Dus dit geeft de eerste 4 karakters vanaf links weer wat hier 2014 oftewel het jaar is.

 

voor de dag had je hier eventueel ook right ( Data chiatanta ramburs ; 2) kunnen gebruiken.

Let wel : In sommige gevallen krijg je bvb 2015-1-5 ipv 2015-01-05 . Dan gaat bovenstaande vlieger niet op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...