Ga naar inhoud
  • 0

Record zoeken


BaW01

Vraag

In mijn database hanteer ik diverse recordsets welke gekozen kunnen worden d.m.v. een script (deze worden gekozen middels een menulijst). Sortering vindt plaats op basis van een catalogusnummer. Deze catalogusnummers lopen niet gelijk met de recordId's. Wanneer ik naar een specifiek catalogusnummer wil gaan, kan dit sowieso natuurlijk op 2 manieren, via het zoekscherm of via het algemene zoekveld. Beide hebben als nadeel dat dan slechts dat specifieke record wordt getoond, terwijl ik juist de recordset wil blijven laten zien. Via het record-zoekveld in de menubalk gaat dit wel, maar deze zoekt op basis van het recordId en niet op het catalogusnummer. Je komt dus globaal in de buurt van het gezochte record. Helaas wordt naarmate de database groeit deze afwijking steeds groter.

Kortom, hoe zorg ik ervoor dat naar het gevraagde catalogusnummer wordt gegaan?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...