Ga naar inhoud
  • 0

Portaal geeft geen info


Rob532

Vraag

Situatie:

Layout: Vertegenwoordiger met tabel Vertegenwoordigers

Op de layout een tabblad:

blad 1 geeft in portaal alle vertegenwoordigers weer.

In iedere portaalregel zitten 2 selectieknoppen.

selectieknop: brengt je naar tabblad 2 met daarop de naam van de geselecteerde vertegenwoordiger met in een portaal alle klanten van deze man/vrouw. Werkt.

Hiervoor een portaal met gerelateerde records uit: vertegenwoordigers_eindgebruikers met een relatie op id_vertegenwoordiger.

 

Selectieknopje 2 brengt je via een script naar tablad 3 naar de gerelateerde vertegenwoordiger.

Op tablad 3 is een veld met de vertegenwoodigersnaam en zijn/haar ID.

Nu wil ik de nog lopende offertes zien bij die specifieke vertegenwoordiger.

Koppeling gemaakt tussen tabel vertegenwoordiger en tabel waarin alle offertes staan dmv id-vertegenwoordiger.

Ik krijg geen info in het portaal.

Dit zou toch moeten kunnen?

Waar zit ik verkeerd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

gr.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Felix,

Inderdaad met het kruisje zie ik alle records. Maar met gewoon een = teken zie ik niets meer.

Script is als volgt:

Ga naar gerelateerde record [Alleen gerelateerde record; Overeenkomst met gevonden reeks; Van tabel:"T09_a_vertegenwoordigers____VERTEGENWOORDIGERS || id_vertegenwoordiger") Met layout: ]

Ga naar layout ["L150___Naar_Derden"(T01___Reparaties)]

Ga naar object [Objectnaam: "Derden_Details"]

 

pff, kan je scripregels ook kopieëren en dan plakken in dit forum?)

 

gr.

Rob

Link naar reactie
  • 0

Ok, dit bevestigt mijn vermoeden.

Dat betekent dus dat ik de tabbladstructuur moet loslaten en via het script naar een andere layout moet gaan.

Jammer.

Of bestaat er een mogelijkheid om een tabbladpagina via een andere manier vanuit een andere layout te laren opsommen?

Of kan je een layout (met andere tabel als ondergrond, als een soort venster plakken in tabblad?

 

Ben benieuwd

Link naar reactie
  • 0
Of bestaat er een mogelijkheid om een tabbladpagina via een andere manier vanuit een andere layout te laren opsommen?

Of kan je een layout (met andere tabel als ondergrond, als een soort venster plakken in tabblad?

 

Nee. FileMaker is heel strikt gebonden aan de layout als vertrekpunt voor relaties met andere Tabellen (of beter gezegd: Table Occurrences a.k.a TO of TOC, want het zijn eigenlijk verwijzingen naar de fysieke tabellen waarmee je werkt).

 

En een layout is dus altijd gekoppeld aan een TO.

Dat ging bij jou dus fout.

Maar je kunt wel gerelateerde records uit meer dan 1 andere tabel op dezelfde layout tonen, uit heel veel tabellen tegelijk zelfs. En ook op verschillende manieren uit één dezelfde tabel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...