Ga naar inhoud
  • 0

keuzeveld


Rob532

Vraag

In een layout is een keuzeveld opgenomen met data uit een andere tabel met als velden locatienummer en productnummer. Echter nu wil ik alleen maar zichtbaar hebben die waarden van locatienummer waarvan het productnummer leeg is. Niet via een keuzelijst met beide waarden zichtbaar, maar slechts 1 "gefilterde waarde". Geprobeerd met een portal maar nog geen werkende oplossing gevonden.

Wie weet raad?

Bedankt

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Felix, bedankt voor de hulp, maar ik ben er nog niet uit.

Heb volgens mij je raad opgevolgd:

In T015 (Locaties) een berekend veld aangemaakt (vlag) met IsEmpty etc.

In de starttabel T001 een veld aangemaakt (locatie_hulp) berekend (locatie_hulp =1) en globaal opgeslagen.

Relatie gelegd tussen T001 (locatie_hulp en T015 (vlag) op basis van = (nieuwe naam: T001_starttabel_LOCATIE)

In de layout van de starttabel T001 het keuzemenu opgenomen Magazijnlocatie uit T001 starttabel_LOCATIE met als invoerlijst: de waarde uit T001 starttabel_LOCATIE en alleen gerelateerde waarden openemn vanaf T001 Starttabel.

Aan het einde van de layout een knop gemaakt die een nummer moet wegschrijven in de tabel T001_starttabel_LOCATIE zodat de vlag daar op 0 springt.

Hij schrijft wel weg maar niet bij het juiste locatienummer.

 

Hoor graag en hoop er weer van te leren

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...