Ga naar inhoud
  • 0

Zijn ActiveX controls (ocx-bestanden) bruikbaar binnen FM?


Rik Verbruggen

Vraag

Hallo aan alle FM-ers,

 

Andere programmeeromgevingen, bv VB, kunnen veelal overweg met activeX controls (ocx bestanden). Een dergelijke ocx kun je dan registreren als object in je programmeeromgeving. Dit object reageert dan op events, bijvoorbeeld een inkomend telefoongesprek (bij een 'telefoon-ocx'). Middels properties en methods kun je dan afhandelen wat er bijvoorbeeld moet gebeuren bij een inkomend telefoongesprek. Bijvoorbeeld het vastleggen van het inkomende telefoonnummer (caller-id property binnen het activeX object) of het weergeven van relatiegegevens op basis van het caller-id property.

Is er bij FM ook iets dergelijks mogelijk? Weet iemand hoe je iets dergelijks zou kunnen realiseren?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Rik Verbruggen.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In elk geval niet direct. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met OCX controls, maar ik neem aan dat ze sowieso platform-afhankelijk zijn (Windows, geen OSX).

 

Je zou ze dan misschien moeten aanroepen via een Command Line of Shell script. Maar hoe dan de interactie met FileMaker zou moeten verlopen is me niet duidelijk.

 

Een andere optie is via een plugin, maar dan zul je er iets omheen moeten programmeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...