Ga naar inhoud
  • 0

Windows container bestand verwijzing probleem op OSX


dudematters

Vraag

Ik heb een klant die bestanden opslaat in een containerveld (een referentie naar een bestand maakt op een Synology NAS).

 

Nu hebben ze altijd op Windows computers gewerkt maar stappen langzaam over op Mac's. Het blijkt nu dat de Windows machines de container velden goed laten zien, maar de Mac's doen dit niet. Ze doen dit handmatig, dus op het containerveld rechtermuis klikken, dan bestand invoegen, en onderaan aanvinken verwijzing naar dit bestand).

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Mac's dit ook zien? Het is allemaal Filemaker 12 (Clients en Server).

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Menno,

 

Snelle reactie :D

 

Het container veld laat op Windows de inhoud zien van de bestanden (of een pictogram daarvan). Op de mac niet...

Ik neem aan omdat de opslag op een externe schijf is (NAS) dat de bestandspad voor beide platformen anders is, echter dit staat direct in het containerveld opgeslagen, niet in een apart veld. Maar ik hoop dat ik er naast zit....

Link naar reactie
  • 0

Dan is de vraag hoe je de DB hebt gehost of je "secure storage" hebt gekozen of niet. Het zou goed moeten werken (in de zin van bestanden downloaden en openen) als je op een FMS met secure storage werkt. Het kan zijn dat thumbnails door de beide platforms niet worden gegenereerd voor het andere platform, dat weet ik niet zeker want ik gebruik deze functie zelf nooit. (Ik gebruik zelf al jaren (sinds fm 4) een file-plug-in en toen bestanden in containers konden worden geplaatst, zijn wij de plug-in blijven gebruiken, maar dat terzijde)

Je kan de bestanden wél openen, je ziet alleen de thumbnails niet? Of zie je ook geen wit bestands-ikoon?

Link naar reactie
  • 0

Dag Menno,

 

Nee, ik zie inderdaad geen bestand icoon. Nee, de bestanden zijn niet op een secure storage manier opgeslagen. De klant heeft dit zelf gedaan, dus daar had ik geen invloed op. Nu staan er enkele duizenden documenten (met een verwijzing) opgeslagen in de containervelden. Ik weet wel hoe ik het pad eruit kan trekken, maar ik had gehoopt op een wat kortere methode.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...