Ga naar inhoud
  • 0

portaal naar niet geïndexeerde waarde


David N

Vraag

Beste

Allen

Ik weet dat je geen relatie kan leggen oor een portaal naar een berekende waarde ... Maar ik zou toch zoiets willen bekomen...

Stel je hebt 3 velden "Nr" "datum" en "gefaald" als de datum niet ingevuld is is gefaald leeg en als er een datum wordt ingevuld wordt er in het veld gefaald ja ingevuld via een berekening

Nu wil ik in een ander tabel via een relatie op gefaald enkel de de nr van de gefaald laten zien in een portaal ... maar lukt niet

Heb ook al geprobeerd op de datum en een veld in de andere tabel via een relatie met ( niet gelijk aan ) en dacht wanneer beide velden leeg zouden zijn enkel de gevulde zouden zichtbaar worden , maar dus ook niet ...

Stom eenvoudige procedure , maar ik zie het niet , alle hulp welkom :)

Uiteraard kan ik het met een zoek functie maar dat wil ik nu net niet :)

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan toch een extra berekend veld maken waar je altijd een waarde inzet:

If ( gefaald = "" ; "nee" ; "ja" ) //wel even het vinkje uitzetten bij "Niet evalueren als alle velden waarnaar wordt verwezen, leeg zijn"

en vervolgens daar een relatie mee leggen? Of is "gefaald" werkelijk niet geïndexeerd en niet alleen maar af en toe leeg?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...