Jump to content
  • 0

Exporteren van veld uit portaal

Harryschot

Question

Na een dag hoofdbrekens ga ik mijn probleem jullie voorleggen....

Ik heb een portaal met daarin twee velden (zeg: "naam" en "omschrijving") waarbij elke toegevoegde rij het ID krijgt van de gerelateerde brontabel (dus bijvoorbeeld 4 rijen met ID-12, gelijk aan ID-12 van brontabel).

Omdat ik een rapport wil maken met velden vanuit de portaal, en omdat een portaal niet kan 'schuiven' in grootte, heb ik een tabel "Rapport" aangemaakt met daarin de velden uit de portaal.

In de portaal mogen maximaal 10 rijen worden ingevuld, dus heb ik in de tabel "Rapport" 10 tekstvelden "naam1, naam2, ect" aangemaakt.

Waar ik niet uit kom is het script waarbij ik de inhoud uit de velden "naam" (max 10) van de portaal in de velden "naam1, naam2, t/m naam10) krijg.

Ik ben een onderwerp tegen gekomen die hier een beetje op aansluit, maar dat heeft mij tot nu toe niet verder kunnen helpen......helaas!

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

hezndepezn,

Bedankt voor je snelle reactie. Je voorbeeld en uitleg begrijp ik. Maar waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

De waarden uit veld "naam" uit het portaal moeten in een en dezelfde record komen van de nieuwe tabel "Rapport" maar dan in maximaal tien verschillende velden (naam1, naam2, etc.) Dus "naam" uit portaalrij 1 komt in veld "naam1" van tabel "Rapport, "naam" uit portaalrij 2 komt in veld "naam2", enz.

Hoop dat je hier ook een oplossing voor weet?

• 0

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, in bijgaand voorbeeld geef ik er 3;

Een lusje naar herhalende globale velden, dan hoef je geen relatie te hebben met het bron record

een lusje naar herhalende velden. dan heb je wel een relatie nodig

een script wat via een relatie veld1 tot veld10 zet

Verder zou je nog eerst de waardes op kunnen halen en in een variabele zetten en dan naar het rapport gaan om ze weer in de velden te zetten, maar de eerste methodes zijn veel eenvoudiger.

Groet, Ruben

Push.fmp12

• 0

Dit lijkt precies te zijn en te doen waar ik naar op zoek was!

Ik ga er meen aan de slag en het verder uitwerken.

Dank zover

Update: waar ik nu tegenaan loop is het volgende. Op het moment dat ik maar 7 van de 10 velden gevuld heb, krijg ik bij de overige 3 'lege' velden een vraagteken (?)

Ook met de toevoeging If (IsEmpty (....) blijf ik het vraagteken in de 'lege' velden krijgen.

Ideeën?