Jump to content
  • 0

Data entry: selecteren/toewijzen uit een lijst

Siroop

Question

Posted (edited)

Ik heb een bestand met 100 personen en 200 eigenschappen

Hoe kan ik een layout maken waarin ik makkelijk die eigenschappen aan die personen kan koppelen

En een verzamelveld waar voor elk persoon alle bij hem geselecteerde eigenschappen worden opgesomd (lang, dik, aardig, blond)

Graag een zetje in de goede richting ;-)

Edited by Guest

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zat eerst te denken aan een layout per persoon en dan 25 velden waar ik uit een lijst een eigenschap kan kiezen.

Als hij maar 7 eigenschappen heeft blijven er dus 18 oningevuld

Mooier zou ik het vinden als ik op een layout alle eigenschappen zie en deze aan of uit kan klikken

• 0
Posted

Het makkelijkste is om 1 veld te maken met checkboxen met de eigenschappen. als je dan wat aanklikt dan verschijnt dat als tekst in dat veld.

je kunt eventueel met een calculatie de returns in het bestand omzetten naar comma's en of het aantal keuzes beperken tot 8 or zo.

zie voorbeeld.

Groet, Ruben

eigenschappen.fmp12

• 0
Posted

OK, dat is gelukt

Kan ik de eigenschappen indelen in bijv 5 categorieën zodat het wat overzichtelijk wordt

waarbij ik dan als pietje voor me staan kan kiezen voor categorie lichaamsbouw en dat dan slechts die eigenschappen verschijnen waaruit ik kan selecteren?

En hoe exporteer ik naar een excel of text waarbij de waarden van eigenschappen anders gescheiden zijn (bijv komma)

voorbeeld.fmp12