iMac1943 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 uit een bestaande file zie ik 'Sub-summery when sorted by enz' (in het voorbeeld is het <>) Hoe krijg ik dat in dat veld, wat is dat juist die test tussen die haakjes? Quote
0 rmw Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Kijk eens hier: http://www.filemaker.com/help/13/fmp/nl/html/create_layout.9.27.html rmw Quote
0 iMac1943 Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 bedankt, ik lees het eens met volle aandacht. 'k Hoop dat het duidelijk is. Quote
0 iMac1943 Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 ik kom er niet uit. Zie eerste bijlage. maar als ik even in een ander vak klik, dan verandert <> in een cijfer. Terwijl ik denk dat die <<..>> moet blijven staan. Ga ik dan naar de record, dan staat daar helemaal niets. Wat doe ik fout?[attachment=0] Quote
0 Infomatics Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Als je in een tekst op een layout de tekst <> zet, dan laat FileMaker de waarde van dat veld op die plek zien. Als je de letterlijke tekst <> op de layout wilt hebben dan moet je er voor zorgen dat er geen veld is met die naam. Groet, Ruben Quote
0 iMac1943 Posted June 13, 2015 Author Posted June 13, 2015 sorry, ik begrijp uw uitleg niet. Kan het iets meer uitgebreid misschien? Je kan er mij goed mee helpen. Alvast bedankt! Quote
0 Infomatics Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Zie bijgaand voorbeeld. je kunt de inhoud van een veld tonen in tekst door de veldnaam tussen haakjes te zetten <> Als je naar een andere record gaat, en de waarde van dat veld is anders in dat andere record dan zie je niets, je kunt dit oplossen door de waarde in een globaal veld te zetten, of in een calculatie te zetten. Als je bedoeling is om letterlijk de tekst <> op een layout te zetten, dan moet je zorgen dat willekeurige tekst geen veldnaam is anders wordt deze vervangen door de inhoud van dit veld. Hoop dat het zo duidelijk is. Groet, Ruben velden.fmp12 Quote
0 iMac1943 Posted June 13, 2015 Author Posted June 13, 2015 Nu is het duidelijk Ruben. Er is nog zoveel te leren... Vriendelijk dank voor je hulp en je voorbeeld. Luc Quote
Question
iMac1943
uit een bestaande file zie ik 'Sub-summery when sorted by enz' (in het voorbeeld is het <>)
Hoe krijg ik dat in dat veld, wat is dat juist die test tussen die haakjes?
7 answers to this question
Recommended Posts