Ga naar inhoud
  • 0

FilemakerServer 14 benaderen van buiten af


jank

Vraag

Ik heb Filemaker Server draaien op een MacMini en heb daar enkele database op draaien. Van buiten af kan ik met Webdirect perfect toegang krijgen met de Database maar met filemaker zelf niet. Diverse pogingen gedaan maar ik kom er niet achter wat er fout zit.

Iemand een tip ?

Port-forwarding staat correct ingesteld en verwijst direct vanuit de router (fritzbox 7490) naar de Mac mini

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Intussen ben ik flink wat vooruit gegaan, doordat de namen inderdaad nu helemaal overeen komen kan ik wel inloggen als ik m'n vaste IP adres intik en als Host toevoeg

daarna zag ik maar één van de twee databases in het startpaneel

In de Admin Console moest ik het volgende nog aanpassen van de helpdesk :

Dit betekent dat hoogstwaarschijnlijk de optie op FileMaker Server voor het filteren van database-bestanden voor 'Openen op afstand' is ingeschakeld (Admin Console: Database Server < Security < File Display Filter).

Of deze database-bestanden normaliter correct getoond worden in Openen op afstand, raden wij aan om deze optie uit te vinken.

 

Daarna zijn inderdaad beide files zichtbaar maar kom ik in de tweede nu nog steeds niet in vanaf afstand, dat zal nog even verder puzzelen worden

Link naar reactie
  • 0

de grootste problemen zijn opgelost, in de privileges van de ene database zaten nog wat blokkades

De niet werkende houtverbindingen heb ik intussen ook kunnen verwijderen

 

Het enige wat nog niet werkt is met de domeinnaam inloggen, met het vaste IP nummer lukt wel maar de Domeinnaam is om een of andere reden niet goed doorgekoppeld naar de Database

 

tot zover iedereen bedankt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...